Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Frączyk
|

Polskie urządzenie do badania piersi wchodzi na rynki zagraniczne. Braster w Irlandii

0
Podziel się:

Firma Braster, produkująca urządzenia do termograficznego badania piersi podpisała umowę z pierwszym kontrahentem zagranicznym. Zacznie sprzedaż w Irlandii już w czwartym kwartale.

Polskie urządzenie do badania piersi wchodzi na rynki zagraniczne. Braster w Irlandii
(mat. prasowe Braster)

Firma Braster, produkująca urządzenia do termograficznego badania piersi, podpisała umowę z pierwszym kontrahentem zagranicznym. Zacznie sprzedaż w Irlandii już w czwartym kwartale.

Notowana na warszawskiej giełdzie firma Braster, jedyna taka na świecie posiadająca sprawdzoną technologię produkcji matryc ciekłokrystalicznych, w oparciu o którą opracowała prototyp urządzenia Brater Tester - medycznego testera termograficznego, służącego do wczesnego wykrywania patologii piersi, w szczególności raka piersi.

Dotąd sprzedawano te urządzenia tylko w Polsce. Teraz firma postanowiła zdobyć zagranicę. Na to, by obsłużyć zagranicznych klientów, firma emituje zresztą nowe akcje.

W pierwszym etapie umowy w Irlandii spółka przeprowadzi pilotaż techniczny i profesjonalny z partnerem - firmą Promed. Spółka i dystrybutor oczekują wspólnie sprzedaży na poziomie ok. 10 tys. urządzeń w ciągu trzech lat.

- Niezwłocznie po rozpoczęciu pilotażu w Irlandii planujemy uruchomienie kolejnych pilotażowych wdrożeń systemu Braster w Holandii i Portugalii - tłumaczy Marcin Halicki, prezes firmy Braster. - We wszystkich przypadkach naszym celem będzie przetestowanie rozwiązań informatycznych, logistycznych sprzedażowych oraz budowę świadomości wśród lekarzy na poszczególnych rynkach.

Zobacz również wideo: Płatna służba zdrowia? "Pomysł nie jest chwytliwy"

Jak opisuje wszystkie te działania mają służyć nie tylko sprzedaży na terenie tych państw, ale również zebraniu doświadczeń, dzięki którym zminimalizowane będzie ryzyko wystąpienia potencjalnych problemów na większych, strategicznych rynkach zagranicznych, na których spółka planuje zadebiutować w najbliższych miesiącach.

Partnerem, z którym Braster podpisał umowę, jest firma Promed - działający od 1985 roku wiodący dystrybutor sprzętu medycznego i stomatologicznego, współpracujący z ponad 4 000 placówek zdrowotnych w Irlandii.

Rozpoczęcie sprzedaży urządzenia na rynku irlandzkim planowane jest najpóźniej na październik 2017 r.

"Wspólne szacunki zakładają sprzedaż w pierwszym roku 600 urządzeń, w drugim 3 tys., a w trzecim 6 tys. urządzeń. Ponadto dystrybutor będzie ponosił ustalone wspólnie koszty marketingu i promocji związanej ze sprzedażą urządzenia w Irlandii. Szczegółowe warunki współpracy w zakresie importu i sprzedaży urządzenia zostaną określone w odrębnej umowie, która zostanie podpisana nie później niż do dnia 31 lipca 2017 roku" - napisano w komunikacie spółki.

Jak poinformował prezes Brastera Marcin Halicki, po rozpoczęciu pilotażu w Irlandii spółka planuje uruchomienie kolejnych pilotażowych wdrożeń systemu Braster w Holandii i Portugalii.

"We wszystkich przypadkach naszym celem będzie przetestowanie rozwiązań informatycznych, logistycznych sprzedażowych oraz budowę świadomości wśród lekarzy na poszczególnych rynkach. Ma to posłużyć nie tylko sprzedaży na terenie tych państw, ale również zebraniu doświadczeń, dzięki którym zminimalizujemy ryzyko wystąpienia potencjalnych problemów na większych, strategicznych rynkach zagranicznych, na których planujemy zadebiutować w najbliższych miesiącach" - podkreślił Halicki, cytowany w komunikacie.

Do końca bieżącego roku Braster chce rozpocząć sprzedaż w Wielkiej Brytanii oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz pilotaże techniczne w Kanadzie, Brazylii, Chinach.

Na kolejne rynki (Niemcy, Japonia, Korea) firma planuje wejść w roku 2018. W Japonii przed rozpoczęciem sprzedaży przewidziany jest pilotaż medyczny, którego uruchomienie planowane jest na przełom trzeciego i czwartego kwartału.

Spółka złożyła też wniosek o dopuszczenie urządzenia do sprzedaży w USA do FDA (ang. Food and Drug Administration). Wniosek przeszedł pozytywną ocenę formalną, a Braster liczy, że pozytywną decyzję uzyska jeszcze w tym roku i niezwłocznie rozpocznie działania, prowadzące do wejścia na ten, charakteryzujący się największym potencjałem, rynek.

"Rozpoczęcie sprzedaży urządzenia na rynku irlandzkim będzie miało wpływ na przyszłą sytuację finansową emitenta" - podkreślono także.

Sprzedaż może wzrosnąć skokowo

W ciągu pierwszych 2,5 miesiąca od wprowadzenia Brastera do sprzedaży, kupiono 2 tys. urządzeń. Potem nie było już tak dobrze, bo w pierwszym kwartale sprzedano tylko 455 sztuk. Ostatnio firma podawała, że 100 urządzeń nabyła gmina Kurzętnik i wygląda na to, że samorządy będą w przyszłości ważnym klientem.

Prognozy sprzedaży za granicą w zestawieniu z powyższymi liczbami robią więc wrażenie.

Braster chce zaoferować na arenie międzynarodowej unikalne rozwiązania dla dwóch grup odbiorców: B2B - poprzez udostępnienie zaawansowanej platformy telemedycznej innym producentom urządzeń bądź firmom oferującym usługi medyczne i okołomedyczne - oraz B2C - umożliwiając pacjentom korzystanie z usług online i porad lekarskich.

Na realizację strategii Braster planuje pozyskać środki z emisji akcji. Potrzeby kapitałowe (zawierające koszty debiutu na wskazanych rynkach zagranicznych, potencjalne akwizycje w związku z planowanym stworzeniem platformy telemedycznej oraz bieżące potrzeby firmy) zostały określone na 60-70 mln zł.

giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)