Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Czyją kartą zapłacimy na mundialu w RPA?

0
Podziel się:

Umowa z FIFA... bezcenna. MasterCard i Visa walczą o prawa do sponsorowania Mistrzostw Świata w 2010 i 2014 roku.

Czyją kartą zapłacimy na mundialu w RPA?
(PAP / EPA)

Amerykański sąd apelacyjny nakazał niższej instancji rozpatrzyć ponownie wyrok, który przywrócił MasterCard prawo do umowy sponsorskiej na piłkarskie Mistrzostwa Świata.

Oznacza to, że wciąż nie wiadomo, która z dwóch największych firm obsługujących karty płatnicze i kredytowe zostanie partnerem FIFA na najbliższe lata.

_ Mistrzostwa świata w piłce nożnej są jednym z najpopularniejszych wydarzeń sportowych na świecie. Mundial w Japonii i Korei zgromadził przed telewizorami 29 miliardów osób. Cztery lata później relacja z imprezy w Niemczech przekroczyła rekordową liczbę 33 mld widzów. _MasterCard przez lata był jednym z głównych partnerów federacji piłkarskiej. Obsługiwał jej największą imprezę - Mistrzostwa Świata - przez ostatnie 16 lat.

Jednak rok temu FIFA podpisała ekskluzywną umowę sponsorską wartą 200 mln dolarów z konkurencją - Visa International. MasterCard zaskarżył w FIFA, twierdząc, że wcześniej podpisał z federacją przedłużenie umowy partnerskiej.

Sąd rejonowy na Manhattanie orzekł, że federacja piłkarska podpisując umowę sponsorską z Visa na okres od 2007 do 2014 roku złamała warunki umowy z MasterCard. W orzeczeniu sąd stwierdził, że negocjatorzy FIFA wielokrotnie okłamali przedstawicieli MasterCard.

Na oficjalnej stronie FIFA MasterCard wciąż występuje jako główny partner. Oprócz mundialu w Niemczech sponsorował m. in. Ligę Mistrzów i ostatnie Mistrzostwa Europy. Podczas transmisji prezentuje swoją sztandarową kampanię reklamową "Bezcenne".ZOBACZ TAKŻE:
Szansa na tańsze płatności kartą w UE

Jednak FIFA z siedzibą w Zurychu najwyraźniej doszła do wniosku, że czas zmienić partnera. Chce, żeby spór rozstrzygnął nie amerykański sąd, lecz szwajcarski sąd arbitrażowy. "Sprawa rozwodowa" trwa.

wiadomości
waluty
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)