Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Decyzja UOKiK. Dotyczy setek tysięcy Polaków

Decyzja UOKiK. Dotyczy setek tysięcy Polaków

Opłacenie faktury nie oznacza automatycznej zgody konsumenta na przyjęcie nowej oferty. Jak ustalił Urząd, Multimedia Polska włączała dodatkowe usługi bez zgody konsumentów, jednostronnie zmieniając w ten sposób umowę. Prezes UOKiK nałożyła na spółkę karę ponad 630 tys. złotych.

Spółka Multimedia Polska (MP) z Gdyni jest dostawcą stacjonarnego internetu i telewizji kablowej. Prezes UOKiK w lipcu 2013 r. wszczęła przeciwko niej postępowanie po przeanalizowaniu doniesień medialnych i zawiadomień od konsumentów.

Postępowanie wykazało, że MP w okresie od lipca do listopada 2012 r. wysyłała swoim abonentom ulotkę informującą o nowej ofercie multiPower - podwojenie prędkości internetu, płatnej dodatkowo 4,99 zł brutto miesięcznie. Usługa była automatycznie uruchamiana u każdego abonenta na dwumiesięczny, bezpłatny okres testowy.

Po tym czasie dostawca wysyłał klientom fakturę za usługi powiększoną o należność za dodatkowy, niezamawiany pakiet. Informowano na niej małym drukiem, że opłacenie całkowitej sumy będzie traktowane jako przyjęcie oferty. Konsumenci, którzy nie chcieli wykupić usługi, mieli przed dokonaniem płatności odjąć jej cenę od całkowitej kwoty. Dodatkowym utrudnieniem było umieszczenie na fakturze cen netto wraz z obowiązującą stawką VAT.

Konsument musiał we własnym zakresie obliczyć cenę brutto niechcianej usługi, następnie odjąć ją od łącznej kwoty. Drugą z możliwości rezygnacji z oferty był kontakt z MP poprzez infolinię, stronę internetową lub w biurze obsługi klienta.

Giełda na żywo

Promocyjna oferta została skierowana do niemal 200 tys. abonentów, a przyjęło ją 70 proc. z nich. Prezes UOKiK uznała, że MP stosując powyższą praktykę jednostronnie zmieniła umowy z klientami. W ocenie Urzędu, spółka powinna poinformować ich o nowej ofercie, a następnie oczekiwać na zgłoszenia.

Multimedia Polska zaniechała zakwestionowanej praktyki w styczniu 2013 r., ale nie uniknęła kary finansowej w wysokości 637 850 zł. Decyzja nie jest ostateczna, przedsiębiorca odwołał się do sądu.

Czytaj więcej w Money.pl

internet, uokik, kara, umowy, multimedia polska, decyzja
Czytaj także
Polecane galerie
funio
80.150.85.* 2014-02-12 08:23


Tropiła zmowy i kartele. Tusk zwolnił ją za "brak świeżego spojrzenia"

dziekuje panie Tusek wszystko jest jasne.
PO jest bezczelniejsze niz komunisci!!!!!!
To jest ubezwlasowolnienie narodu!!!!!!
acomitam
109.241.112.* 2014-02-12 07:23
A może w spółce MP dorabiał niejaki Józef Bąk i stąd ta dymisja?
Kedat
89.230.189.* 2014-02-11 23:54
MP od dawna powinna być ukarana. za wmuszanie w pakietach telefonów stacjonarnych. Umowy zawierane telefonicznie mogą być wymawiane tylko w Biurach Obsługi Klienta, gdzie czeka się po 4 godziny lub dłużej ( np. Gdynia). Za nic nie można kupić w ramach usługi tego czego się chce i potrzebuje.
Zawierając umowę w ramach Promocji np. na 12 miesięcy musimy spodziewać się, że po 12 miesiącach umowa nie wygasa. Taką umowę musimy wypowiedzieć na miesiąc lub trzy przed upływem promocji. Jeżeli tego nie uczynimy umowa automatycznie przechodzi do aktualnej Promocji na kolejne 12 miesięcy. Jak zrezygnujesz płacisz bardzo wysokie kary. Jeżeli na czas wypowiesz to rachunki za te same usługi wrosną nam niemożebnie! Przykładowo usługa INTERNET+ 6 MB poza promocją kosztuje miesięcznie 292,37 zł ( Boże widzisz i nie grzmisz!) i to przy Uploadzie 512 kbit/s. Parametry sprzed 10 lat, ceny jakich nie ma w Europie.
MP panoszy się w osiedlach bo podpisała długoterminowe umowy ze Spółdzielniami Mieszkaniowymi na wyłączność. Jeżeli w trakcie dokonamy jakieś zmiany każda usługa będzie miała inny termin obowiązywania. Usług nie można zrolować do jednego terminu. W ramach promocyjnych umów nie można wykupić usług na krótsze terminy, aby z czasem mieć jedną umowę. Umowy pisane są fontami o wysokości 6 lub 5 punktów. Odnośników do innych dokumentów w umowach co niemiara. Godzinami trzeba studiować umowę aby nie "umoczyć".
Kupując usługę Internetu musisz!!! kupić usługę pakietu antywirusowego multiSaver, a następnie po aktywacji ma prawo tą usługę wypowiedzieć.
W pakiecie musisz kupić usługę ubezpieczenia sprzętu. Tak jak antyvira możesz ją później wypowiedzieć. Wciskanie na siłę kitu. Jak tego nie wypowiesz płacisz jak za zboże. Później w BOK'ach kolejki jak za mięsem w okresie komuny. Organizacje konsumenckie tego nie widzą. gdy zareagują j.w. to presja zainteresowanych oszustów na bratnich polityków skutkuje zmianami personalnymi w Urzędach.
Zobacz więcej komentarzy (8)