Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Decyzje napędzane danymi

0
Podziel się:

W świecie z narastającym lawinowo dostępem do informacji coraz trudniej o wybór właściwego ich źródła. Dotyczy to zarówno codziennych konsumenckich wyborów, jak i decyzji biznesowych podejmowanych przez mocodawców od dużych korporacji po firmy z sektora MŚP.

Decyzje napędzane danymi

W świecie z narastającym lawinowo dostępem do informacji coraz trudniej o wybór właściwego ich źródła. Dotyczy to zarówno codziennych konsumenckich wyborów, jak i decyzji biznesowych podejmowanych przez mocodawców od dużych korporacji po firmy z sektora MŚP. Bez względu na rozmiar firmy decydenci opierają swoje wybory na mieszanie intuicji i zewnętrznych źródeł danych. Czy któraś ze składowych jest silniejsza?

Pierwsze w Polsce badanie na temat źródeł decyzji biznesu

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii wraz z Organizacją Firm Badania Opinii i Rynku zrealizowało pierwszy w Polsce kompleksowy, niekomercyjny projekt badawczy, który miał na celu poznanie źródeł wiedzy, na podstawie których podejmowane są decyzje konsumenckie, obywatelskie i biznesowe. Partnerami projektu byli: Harvard Bussines Review Polska oraz Konfederacja Lewiatan.

Z zebranych danych wynika, że w przypadku decyzji biznesowych najważniejszymi zewnętrznymi źródłami danych są informacje zwrotne kierowane do firm przez klientów czy konsumentów oraz badania marketingowe, ale także indywidualne kontakty (źródła informacji) osób zarządczych. Przedsiębiorcy także masowo korzystają z ogólnodostępnych opracowań i raportów oraz specjalistycznej prasy branżowej (także serwisów internetowych).

Szczegółowy raport z badania będzie już wkrótce dostępny na stronie internetowej Źródła Wiedzy.

Jakie dane zapewniają trafne decyzje biznesowe?

Ostatnia dekada wywróciła świat biznesu i marketingu do góry nogami. Technologie, kryzysy, zmiany w polityce i stylu życia sprawiły, że przed decydentami pojawiła się niespotykana wcześniej masa znaków zapytania. Skończyła się dająca poczucie pewności i kompetencji era długookresowych strategii oraz obowiązujących przed dekady reguł czy podręczników marketingu... w tym samym czasie – co jest powtarzane jak zdarta płyta – geometrycznie wzrosła ilość źródeł informacji, w oparciu o które można podejmować dobre decyzje. Czy organizacje jeszcze nad tym panują? Słowem: pytań coraz więcej, a o odpowiedź coraz trudniej. – mówi Mateusz Galica, prezes PTBRiO.

PTBRiO przy współpracy z Harvard Business Review Polska zaprasza na wydarzenie, które po raz pierwszy w Polsce rozwieje wątpliwości marketerów i decydentów i wskaże najbardziej doceniane i najpewniejsze źródła informacji potrzebne do podejmowania właściwych decyzji strategicznych i taktycznych w biznesie. Eksperci konferencji Data Driven Decisions wskażą, na jakich partnerach i źródłach można polegać na poszczególnych etapach realizacji misji marketingowej: od tworzenia strategii, poprzez sprzedaż, aż po zarządzanie relacjami z klientem/konsumentem. Klasyczne i sprawdzone źródła, jak badania marketingowe zostaną skonfrontowane z dynamicznie rozwijającymi się formami wsparcia biznesu jak analityka e-commerce czy wykorzystanie mechanizmów analitycznych. Podczas dwudniowej konferencji w Łodzi będzie można zaobserwować efekty pracy pierwszoligowych ekspertów w dziedzinie informacji marketingowej. Dla decydentów biznesowych to okazja przeglądu optymalnych źródeł
wiedzy, dla dostawców danych - możliwość nakreślenia swoich przewag konkurencyjnych oraz zrozumienia procesu podejmowania decyzji w organizacjach
.

Naczelną ideą całego przedsięwzięcia jest #przydatność, zatem po konferencji zostanie przygotowany specjalny przewodnik, wskazujący na optymalne źródła wiedzy, pomocne na poszczególnych etapach ścieżki marketingowej oraz porządkujący dostawców rozwiązań badawczych i danych.

Przedsięwzięcie skierowane jest do decydentów i marketerów, którzy chcą klarownych wskazówek, jakie źródła danych są kosztowo i merytorycznie optymalne, na poszczególnych etapach realizacji misji marketingowej (tworzenie strategii – wprowadzanie innowacji i nowych produktów – sprzedaż – komunikacja – zarządzanie relacjami z klientami) oraz badaczy, analityków i doradców pracujących zarówno po stronie dostawców informacji marketingowej, jak i tych zarządzających tą informacją po stronie klienta.

Więcej informacji na www.datadrivendecisions.pl

Artykuł sponsorowany

wiadomości
gospodarka
gospodarka polska
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)