- poinformował PAP rzecznik prasowy Stoczni Gdynia Mirosław Piotrowski.
Suwnicę bramową zbuduje lider w tej branży, fiński koncern Kone. 'Nowa suwnica zastąpi tę, którą w grudniu dwa lata temu powaliła wichura, a jej koszt to około 20 mln dolarów' - powiedział Piotrowski.
Konstrukcja będzie mogła udźwignąć tysiąc ton - o sto ton więcej, niż poprzednia. Jej wysokość wyniesie sto metrów, a rozpiętość ponad 150 metrów.
'Pracując bez suwnicy bramowej zmuszeni byliśmy zmienić proces produkcyjny. Zakup nowej pozwoli na przyspieszenie procesu budowy statków' - powiedział rzecznik Stoczni Gdynia.
Montaż suwnicy ma rozpocząć się we wrześniu tego roku, a zakończyć w grudniu. 'Jeszcze w tym roku, w grudniu, powinna rozpocząć pracę' - powiedział Piotrowski.
Kontrakt o wartości 300 mln zł, podpisany pod koniec ubiegłego roku z fińskim Kone, przewiduje dostarczenie, oprócz suwnicy bramowej, 14 suwnic na statki, które Stocznia Gdynia buduje dla amerykańskiego armatora.