Co o pomysłach Prawa i Sprawiedliwości na gospodarkę sądzi prof. Grzegorz Kołodko? Czy supermarkety już wiedzą, co zrobią po wprowadzeniu podatku dla dużych sklepów? Kiedy ostatecznie przyjdzie koniec drobnego druczku w reklamach kredytów? O to pytaliśmy dzisiaj w #dziejesienazywo. Zobacz najnowsze wydanie programu.
Dziś pierwsze posiedzenie nowego parlamentu. Znamy już nazwiska przyszłych ministrów. Część z nich już ujawnia niektóre szczegóły swoich pomysłów na rządzenie państwem. O ocenę tych pomysłów poprosiliśmy byłego ministra finansów, profesora Grzegorza Kołodkę.
Jednym z projektów PiS-u jest obłożenie supermarketów specjalnym podatkiem obrotowym. Czy po jego wprowadzeniu wzrosną ceny, to pytanie najistotniejsze dla klientów tych sklepów. Porozmawialiśmy o tym z Andrzejem Falińskim, dyrektorem generalnym Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.
Zajęliśmy się też drobnym druczkiem w reklamach. Kredytodawcy omijają przepisy i wciąż w reklamach pojawiają się informacje nieprawdziwe, dotyczące kosztów, jakie klient poniesie zaciągając kredyt. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował projekt nowelizacji ustawy o kredycie konsumenckim, w którym wprowadza przepisy uszczegóławiające obowiązki banków i firm pożyczkowych. O tych propozycjach, a także o tym, na co trzeba uważać wybierając z wielu kredytowych ofert, porozmawialiśmy z Dorotą Karczewską, wiceprezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
_ _