- poinformował rzecznik prasowy PKP w komunikacie przesłanym PAP.
40 proc. wydatków PKP w pierwszych czterech miesiącach (138 mln zł) stanowiła modernizacja linii kolejowych. Kolejne 21 proc. (72 mln zł) wydano na modernizacje taboru (głównie wagonów pasażerskich). 82 mln zł (24 proc.) przeznaczono na zakup nowego taboru.
Najwięcej na inwestycje w ciągu pierwszych czterech miesięcy 2005 roku wydały Polskie Linie Kolejowe (172 mln zł), kolejne miejsca zajmują: PKP Cargo (82 mln zł), PKP Intercity (18 mln zł) i PKP Przewozy Regionalne (14 mln zł).
W tym roku m.in. zmodernizowano fragment linii Wrocław – Opole i przystosowano ją do prędkości 160 km/h, gruntownie zmodernizowano 92 wagonów osobowych należących do Przewozów Regionalnych i 64 elektrycznych zespołów trakcyjnych kursujących w ruchu regionalnym, a także przebudowano i zmodernizowano 276 wagonów towarowych.
Środki na inwestycje pochodzą głównie z zasobów własnych grupy PKP (42 proc. wydatków), kredytów (21 proc.) i funduszy Unii Europejskiej (10 proc.).