*Hygienika, spółka zajmująca się obrotem artykułami higienicznymi, oczekuje, że do końca tego roku dynamika wzrostu sprzedaży utrzyma się na poziomie 25 procent rok do roku. *
W roku 2012 ma ona ulec poprawie, dzięki m.in. ekspansji na rynku niemieckim, sprzedaży produktów dla dzieci z logo EURO 2012 oraz ewentualnym akwizycjom - poinformowała Hygienika w komunikacie prasowym.
W listopadzie Hygienika miała 3,26 mln zł przychodów, czyli o 29 proc. więcej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Narastająco po 11 miesiącach tego roku Hygienika miała 40,95 mln zł ze sprzedaży, czyli o 24 proc. więcej rok do roku.
_ - Ze względu na trudną sytuację na naszym rynku, ten wynik bardzo nas cieszy. Myślę, że zachowamy do końca roku dynamikę sprzedaży na poziomie 25 proc. rok do roku _ - skomentował, cytowany w komunikacie, Kamil Kliniewski, prezes Hygieniki.
Jak podała spółka, oznacza to, że do końca roku może ona uzyskać ok. 45 mln zł przychodów. Hygenika przewiduje, że znaczący wzrost obrotów nastąpi w przyszłym roku.
_ - Zakładamy, że w przyszłym roku uda nam się znacząco poprawić dynamikę przychodów. Głównym motorem wzrostu ma być zwiększenie sprzedaży na rynku niemieckim poprzez ekspansję naszych produktów na tym rynku, a także dzięki sprzedaży produktów z logo Euro 2012. Liczymy, że sam przychód z tego ostatniego tytułu przekroczy 23 mln zł _ - dodał Kliniewski.
Hygienika podpisała w piątek, 2 grudnia br., umowę z UEFA, dzięki której otrzymała pełną wyłączność na używanie licencyjne produktów z logo EURO 2012 w kategoriach kosmetyków i akcesoriów dla dzieci.
Spółka poinformowała w komunikacie, że prowadzi także rozmowy dotyczące akwizycji z dwiema spółkami produkującymi i dystrybuującymi artykuły chemii gospodarczej.
_ - Obie firmy mają roczne obroty sięgające 10-40 mln zł. W sumie mogłyby zwiększyć skalę dochodów Hygieniki do 100 mln zł rocznie _ - podano w komunikacie.