Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Inflacja w Polsce zgodnie z oczekiwaniami

0
Podziel się:

Znamy najnowsze dane o inflacji, ceny poszły w górę o...

Inflacja w Polsce zgodnie z oczekiwaniami
(Reporter)

Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2012 r. wzrosły o pół procenta w porównaniu do poprzedniego miesiąca.

[Aktualizacja: godz. 14:55]

_ Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie podwyżki cen żywności (o 1,2 proc.), wzrost opłat związanych z transportem (o 0,8 proc.), a także ze zdrowiem (o 0,5 proc.) _ - napisał GUS.

Urząd dodał, że _ wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych w marcu br., w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku, wyniósł 3,9 proc. (wobec 4,3 proc. w lutym br.), lecz nadal znajdował się powyżej górnej granicy odchyleń od celu inflacyjnego określonego przez Radę Polityki Pieniężnej (2,5 proc.) _. _ Największy wpływ na ukształtowanie się wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych na tym poziomie miały podwyżki opłat związanych z mieszkaniem (o 5,4 proc.), transportem (o 9,3 proc.) oraz wzrost cen żywności (o 3,6 proc.) _ - napisano w komunikacie. Natomiast GUS wskazał, że _ niższe ceny odzieży i obuwia (o 4,4 proc.) oraz w zakresie towarów i usług związanych z łącznością (o 0,3 proc.) obniżyły wskaźnik w tym okresie _.

Z danych GUS wynika, że w marcu w stosunku do poprzedniego miesiąca z kategorii cen żywności najmocniej podrożały warzywa (o 4,0 proc.) oraz artykuły z grupy _ mleko, sery, jaja _ (o 3,8 proc., w tym najbardziej jaja - o 25,7 proc., mniej - jogurty, śmietana, napoje i desery mleczne - o 0,5 proc., mleko - o 0,4 proc., a sery - o 0,1 proc.

GUS podał też, że koniec wyprzedaży kolekcji jesienno-zimowej, a także wprowadzenie na rynek nowej kolekcji wiosenno-letniej spowodowało, iż w marcu br. ceny odzieży i obuwia ukształtowały się na poziomie odpowiednio o 0,6 proc. i 0,2 proc. wyższym niż w lutym.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)