Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kolporter SA zamierza opanować w 2001 roku 30 proc. rynku

0
Podziel się:

Kolporter SA, spółka zajmująca się dystrybucją prasy planuje w 2001 roku zwiększyć przychody do 750 mln zł i zwiększyć udział w rynku dystrybucji do 30 proc. z 27 proc. obecnie

- poinformował w piątek rzecznik spółki.

'Spodziewamy się, że do końca bieżącego roku uda nam się zwiększyć udział w rynku z obecnych 27 proc. do 30 proc.' - powiedział PAP Maciej Topolski.

Topolski poinformował, że w 2000 roku przychody Kolportera SA wyniosły 632 mln zł. Na bieżący rok zapowiedział zwiększenie przychodów do 750 mln zł. Nie podał zysku spółki.

Przychody w Grupie Kolporter, do której obok spółki-matki należą Kolporter Service, Kolporter Invest i Kolprod wyniosły w 2000 roku około 950 mln zł.

'W 2001 roku poziom przychodów w grupie kapitałowej znacznie przekroczy 1 mld zł' - powiedział Topolski.

Dodał, że szczególnie intensywnie rozwija się spółka Kolporter Service, zajmująca się dystrybucją towarów pozaprasowych. W 1999 roku osiągnęła ona 147 mln zł przychodów, a rok później 279 mln zł.

'Na 2001 rok zakładamy dla tej spółki przychody w wysokości 447 mln zł' - powiedział Topolski.

Kolporter Service specjalizuje się w dostawach tzw. towarów wokół-kasowych. Ma 30 proc. udziału w dystrybucji kart telekomunikacyjnych.

Rzecznik Kolportera SA podał, że spółka zamierza w ciągu trzech lat zwiększyć swoją sieć saloników prasowych z obecnych 200 do 3.000.

'Już teraz mamy wyłączność na dostawy prasy do wszystkich sieci hipermarketów w Polsce, w tym Hit, Real, Billa, Ahold Polska, Carrefour, Leclerc, Geant' - powiedział Topolski.

Dodał, że Kolporter ma też wyłączność na dostawy prasy do wielu sieci stacji benzynowych, w tym Statoil, BP, Jet, Neste, Texaco i Rafinerii Gdańskiej SA.

Właścicielem 61 proc. akcji Kolportera SA jest założyciel firmy, Krzysztof Klicki. Zadeklarował on, że nie ma planów dopuszczenia do spółki nowego inwestora ani też wejścia na giełdę.

Kolporter SA jest drugim po Ruchu i największym prywatnym dystrybutorem prasy w Polsce. Rozprowadza 3.000 tytułów prasy polskiej i zagranicznej do 17.000 punktów sprzedaży i 9.000 prenumeratorów.

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)