Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kto będzie zarządzał drogami po zmianach w prawie?

0
Podziel się:

Wskutek zmian przepisów niebawem może się okazać, że żaden szczebel administracji - ani rząd, ani samorządy - nie będzie chętny do zarządzania drogami lokalnymi i i ponoszenia kosztów ich utrzymania.

Kto będzie zarządzał drogami po zmianach w prawie?
(Konstantin Chalabov/RIA Novosti/EAST NEWS)

Oznacza to dalszą degradację infrastruktury, z której na co dzień korzystają miliony Polaków.

Przez złe prawo czeka nas kompletny rozkład sieci lokalnych tras - pisze _ Dziennik Gazeta Prawna _.

Nowelizacja ustawy o drogach publicznych wprowadza strategiczne zmiany w zarządzaniu siecią dróg. W założeniu ma ona rozwiązać problemy samorządów z - jak same to określają - _ niechcianymi prezentami drogowymi _. W praktyce stworzy nowe kłopoty.

Zakłada bowiem, że pozbawione statusu _ krajowości _ drogi automatycznie przejmie teoretycznie najbogatszy samorząd województwa. Marszałek będzie mógł jednak przekazać część odcinków swoich dróg powiatowi, ten z kolei przerzuci część tras na gminy. Tym samym przez absurdalne przepisy zostaniemy w punkcie wyjścia - czytamy w _ Dzienniku Gazecie Prawnej _.

Czytaj więcej w Money.pl
Wydali 801 milionów złotych. Na inwestycje - _ Kwotą wydatków na drogi przebiliśmy nawet Mazowsze _- pochwalił się marszałek województwa dolnośląskiego Rafał Jurkowlaniec.
Będą miliardy na drogi. Gorsza sytuacja kolei Niemal wszystkie pieniądze przeznaczone w unijnym programie Infrastruktura i Środowisko na drogi zostały już rozdysponowane.
Ruszył projekt o wartości niemal 1,5 miliarda Rozpoczęła się budowa linii kolejowej Rail Baltica od granicy z Polską do Kowna. Prace mają być zakończone w 2015 roku. Wartość projektu szacuje się na 1,3 mld litów (378 milionów euro).
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)