Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Frączyk
|

McDonald's wprowadza rewolucję technologiczną. Tracił miliony klientów przez kolejki

46
Podziel się:

Amerykańskie restauracje McDonald's traciły klientów przez ostatnie cztery lata. Ratunku szukają w rewolucji technologicznej. Zamówienia i płatności można będzie wkrótce zrobić przez komórkę.

McDonald's wprowadza rewolucję technologiczną. Tracił miliony klientów przez kolejki
(Tomasz Ho, Eastnews)

W środę 1 marca Chris Kempczinski, prezes McDonald's w USA, ogłosił plany rewolucji technologicznej w restauracjach sieci. Zmiany dotyczyć będą zarówno klientów, odbierających swoje zamówienia z samochodu, jak i tych, którzy przekraczają próg restauracji - podaje agencja Reuters.

Koncern baczną uwagę zwraca szczególnie na tych pierwszych. Jak podano, aż 70 proc. wszystkich transakcji w sieci fast-food to właśnie klienci McDrive. Ci natomiast coraz bardziej „zniesmaczeni” są nie tyle jakością potraw, ile czasem oczekiwania w kolejkach.

Jak policzono w latach 2012-2016 amerykański McDonald's stracił około 500 mln transakcji. Rozwiązanie polegać ma na przyśpieszeniu realizacji zamówienia. Jak to zrobić?

Ratunek przynosi technologia. Dla klientów przygotowano aplikację, która da możliwość zamówienia i zapłacenia przy użyciu telefonu komórkowego.

McDonald's zacznie wprowadzać ofertę "zamów mobilnie i płać” od czwartego kwartału i do końca roku ma być dostępna w 14 tys. restauracji w Stanach Zjednoczonych, czyli w kraju, w którym koncern ma 40 proc. swoich globalnych zysków. Programem będzie też objętych 6 tys. restauracji poza USA.

Klienci, korzystający ze specjalnej aplikacji będą mieli opcję, by odebrać zamówienie w okienkach McDrive, albo specjalnie desygnowanych „krawężnikowych” punktach na parkingu, gdzie pracownicy zajmować się będą tylko doręczaniem zamówień. Można będzie odebrać jedzenie również w samej restauracji.

W ten sposób oszczędza się na czasie składania zamówienia. Klient, zamiast referować, co chce zjeść i co wypić w jednym okienku i czekać na realizację przed drugim, cały czas blokując kolejkę, teraz będzie mógł podjechać od razu do punktu odbioru zamówienia.

Według szacunków zarządu korporacji zmiany technologiczne spowodują, że 20 proc. transakcji w McDrive będzie realizowanych poprzez dostawy w „przykrawężnikowych” punktach, a 20 proc. w okienkach odbioru z pominięciem okienka zamawiania. Technologia zmniejszyć ma też liczbę błędów, występujących często przy dużych, złożonych zamówieniach.

Jak podaje Reuters McDonald's jest mocno opóźniony w nowinkach technologicznych w porównaniu z innymi gigantami fast-food w USA, takimi jak Domino's Pizza Inc, Panera Bread Co czy Starbucks Corp.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(46)
klijent Mc
7 lat temu
McDonald otatnio kpi z klijentow porcje zmniejszyl o 1/3 a cene podnosi o 25%.
Marcin
7 lat temu
Polecam film "Super Size Me" (2004).
Wszystko w te...
7 lat temu
McDonald's: Ceny jak w restauracji a jedzenie jak ze śmietnika.Enjoy
I beda tracic...
7 lat temu
I beda tracic,zmniejszaja gramature,a podnoszą cene produktu
ads
7 lat temu
Technologia zwiększy liczbę klientów i przyspiesza obsługę? Żarty jakieś. Szlag mnie trafia jak muszę najpierw zamawiać co chce ( nieważne czy przy maszynie czy przy kasie) a potem czekac w kolejce po odbiór zamówienia. Kiedyś były 4 kasy kolejka sie prżesuwala człowiek przynajmniej widział ze za chwile kupi co chce a teraz stoję jak bałwan na środku sali i czekam aż dwóch pracownikow na krzyż wyda mi wreszcie zamowienie.
...
Następna strona