"Nasza ekspansja w Polsce jeszcze się nie zakończyła i zamierzamy rozwijać nasze marki" - powiedział Koerber na konferencji przed otwarciem nowej siedziby Metra Group w Polsce.
"W planach na 2004 rok mamy otwarcie ośmiu nowych placówek, w tym czterech Media Markt, dwóch Saturnów i także dwóch nowych placówek Makro Cash & Carry. Szacujemy, że inwestycje te będą nas kosztować 100 mln euro" - dodał.
Prezes poinformował, że placówki handlowe Saturn, wchodzące w skład rozwijanej od tego roku sieci sklepów z elektroniką, będą zlokalizowane w centrach miast w przeciwieństwie do lokalizowanych na obrzeżach miast sklepów Media Markt.
Obecnie Metro Group posiada w Polsce 85 placówek handlowych (20 centrów zaopatrzenia hurtowego Makro Cash & Carry, 27 hipermarketów spożywczo-przemysłowych Real, 22 sklepy elektroniczne Media Markt i 16 sklepów budowlanych Praktiker).
W 2003 roku obroty Metro Group w Polsce, gdzie zatrudnia 18.500 osób, były na poziomie 2,6 mld euro, z czego sieć Makro Cash & Carry przyniosła koncernowi 1,5 mld euro, Real - 615 mln euro, Media Markt - 343 mln euro, a Praktiker - 135 mln euro.
Dotychczasowe inwestycje Metro Group w Polsce wyniosły 4,5 mld złotych.