Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

"Pęknięcia na autostradzie A2 nie są wynikiem niechlujstwa"

0
Podziel się:

Firma budująca odcinek autostrady twierdzi, że musiała użyć materiałów nieodpowiednich dla polskich warunków klimatycznych.

"Pęknięcia na autostradzie A2 nie są wynikiem niechlujstwa"
(Reporter)

Firma budująca odcinek * autostrady A2 * *Stryków - Konotopa *, nie zgadza się z opinią Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, że pęknięcia na tej drodze są wynikiem niechlujstwa wykonawców. Spółka Eurovia poinformowała, że jesienią zwracała uwagę Dyrekcji, że autostrada może pękać.

Jak powiedział wiceprezes Eurovia Polska Przemysław Skonieczny, firma w 2011 r. zawiadamiała Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, że istnieje ryzyko wystąpienia spękań na szeroką skalę. Ich powodem miało być stosowanie nieodpowiednich - dla polskich warunków klimatycznych - mieszanek mineralno-asfaltowych, które zawierają zbyt twardy asfalt.

Skonieczny dodał, że wykonawca proponował zastosowanie odmiennych rozwiązań technologicznych, których koszt jest podobny do tych wymaganych przez Dyrekcję.

- _ W opinii GDDKiA - tak jak ją rozumiemy - wszystkie największe europejskie firmy drogowe wykonujące kontrakty na terenie Polski prowadzą prace niechlujnie, a ich niechlujstwo jest na tyle zbliżone, iż doprowadziło do powstania identycznych spękań w całej Polsce na wszystkich kontraktach drogowych, zawierających identyczne wymagania techniczne GDDKiA _ - zaznaczył wiceprezes spółki Eurovia Polska.

Dodał, że trzeba _ zwrócić uwagę, iż kontrakty prowadzone są przez różnych wykonawców, w różnych uwarunkowaniach geograficznych i ich realizacja jest w różnych stadiach zaawansowania - natomiast spękania warstw bitumicznych wystąpiły w jednym czasie i są identyczne _.

Czytaj więcej [ ( http://static1.money.pl/i/h/195/m204739.jpg ) ] (http://prawo.money.pl/aktualnosci/wiadomosci/artykul/nie;tylko;narodowy;i;a2;oto;najwieksze;buble;ostatnich;lat,21,0,1031701.html) *Nie tylko Narodowy i A2. Oto największe buble ostatnich lat * Wartość kontraktów realizowanych za publiczne pieniądze to 161 mld zł. Dlaczego część z tych pieniędzy jest marnowana. Skonieczny odniósł się także do wczorajszych wypowiedzi pełniącego p.o. generalnego dyrektora dróg krajowych i autostrad Lecha Witeckiego, który powiedział, że GDDKiA ma _ nieoficjalny ranking wykonawców, którzy mają problemy z jakością _ i wymienił w tym kontekście jedynie firmę Eurovia.

- _ Te słowa są dla nas zaskoczeniem. Nigdy wcześniej "problem jakości dróg" budowanych przez Eurovia nie był podnoszony przez GDDKiA. Przeciwnie w przeciągu kilku ostatnich miesięcy słyszeliśmy wiele pozytywnych komentarzy pod naszym adresem ze strony GDDKiA. Sytuacja zmieniła się jednakże po tym, jak zignorowane ostrzeżenia Eurovii znalazły odzwierciedlenie w rzeczywistości _ - zauważył.

Przedstawiciele GDDKiA poinformowali na wczorajszej konferencji prasowej, że na budowanym odcinku A2 Stryków - Konotopa naliczono 206 pęknięć. Zdaniem drogowców zastosowana na budowanym odcinku A2 technologia wysokiego modułu sztywności asfaltu (WMS) jest odpowiednia do polskich warunków klimatycznych, a to, że niegotowa jeszcze droga już popękała, to wina złego zabezpieczenia budowy i błędów w sztuce. Jak poinformowali drogowcy, najwięcej pęknięć, bo 99, znajduje się na odcinku A autostrady Stryków - Konotopa, którego głównym wykonawcą jest Eurovia.

Konsorcjum firm Eurovia i Warbud buduje odcinek A autostrady A2 Stryków - Konotopa o długości 29 km. Wartość kontraktu to 989 mln zł. GDDKiA podpisała umowę z konsorcjum pod koniec lipca 2011 r., po tym, jak drogowcy odstąpili od umowy na ten odcinek z chińskim konsorcjum Covec. Umowa z Covec na ten sam odcinek opiewała na 754,5 mln zł.

Zgodnie z planami GDDKiA, roboty na tym odcinku zakończą się w październiku 2012 r., czyli już po Euro 2012. Jednak wykonawcy zostali zobowiązani, by zapewnić przejezdność trasy do końca maja 2012 r., czyli przed mistrzostwami.

O budowie autostrad w Polsce czytaj w Money.pl
Nowak o dziurach na A2: To nic nadzwyczajnego _ - To standardowa usterka, która powstaje nie tylko w Polsce, ale na całym świecie - _przekonuje minister transportu.
Cała prawda o przygotowaniach do Euro 2012 Stadiony już stoją, ale kibice nie wiedzą, czy do nich dojadą. Brak autostrad nie jest tu największym problemem.
Wykryli pęknięcia na kolejnej autostradzie Na A4 widać wyraźnie szczeliny, które są podobne albo takie same, jakie stwierdzono na A1 i A2.
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)