Eksport polskiej żywności z roku na rok rośnie. Jednak jej producenci i eksporterzy oczekują od państwa pomocy w promocji swoich produktów za granicą.
Ponad 77 procent polskiej żywności trafia do krajów Unii Europejskiej. Prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji Renata Juszkiewicz podkreśla, że żywność z Polski trafia nie tylko do zachodniej Europy, ale także na południe.
- _ Bardzo duże sygnały otrzymujemy z rynków czeskich, że zalewamy ich rynek naszymi produktami, które są bardzo wysokiej jakości i cieszą się powodzeniem _ - mówi Renata Juszkiewicz.
Uważa ona, że polski przemysł spożywczy powinien jednak mieć większe wsparcie promocyjne.
- T_ o co na pewno jest najistotniejsze, przy sprzedaży żywności poza granicami Polski, to promocja i marketing z tym związany. Jest to pięta achillesowa naszego rynku. Producenci ewidentnie skarżą się na brak środków do promowania i marketingu swoich produktów _ - dodaje.
Od stycznia do sierpnia tego roku wartość sprzedaży artykułów rolno-spożywczych za granicę wyniosła ogółem 12,6 miliardów euro i wzrosła o 12,7 procent w porównaniu z analogicznym okresem 2012 roku.
W całym ubiegłym roku wartość eksportu żywności wyniosła 17,5 miliardów euro. Udział tego sektora w wartości wszystkich eksportowanych towarów wyniósł ponad 12,3 procent.
Czytaj więcej w Money.pl