Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Prezes VW nie wyklucza kolejnych opóźnień produkcyjnych

3
Podziel się:

Prezes koncernu Volkswagen Matthias Mueller podkreślił w środę, że nie może w wykluczyć w przyszłości kolejnych opóźnień produkcyjnych. Wcześniej niemiecki producent samochodowy informował, że analizuje swoją dotychczasową strategię współpracy z kooperantami.

Prezes VW nie wyklucza kolejnych opóźnień produkcyjnych
(Jacek Bereźnicki)

W ten sposób koncern chce uniknąć problemów, z którymi borykał się w zeszłym miesiącu. W wyniku sporu z dwoma krajowymi kooperantami doszło do zakłóceń produkcji w ponad połowie niemieckich fabryk VW. Według doniesień medialnych zażegnanie sporu kosztowało producenta 13 mln euro.

- Nigdy nie można wykluczyć czegoś podobnego. To była dość wyjątkowa sytuacja, normalnie mamy bardzo dobre stosunki z naszymi dostawcami i dlatego uważam, że mamy sytuację pod kontrolą. Nie potrzebujemy zmian (dostawców i kooperantów) - mówił Mueller dziennikarzom w austriackim mieście Linz.

Spór z firmami CarTrim i ES Automobilguss doprowadził do wstrzymania produkcji w sześciu placówkach produkcyjnych - macierzystych zakładach Volkswagena w Wolfsburgu, a także w jego fabrykach w Emden, Zwickau, Kassel, Salzgitter i Brunszwiku.

Jak wyliczano w sierpniu, w związku z problemami wynikającymi ze sporu ucierpieć miały nie tylko produkcja modeli Golf i Passat, ale także wytwarzanie silników, skrzyń biegów, instalacji wydechowych i elementów z tworzyw sztucznych. Efekty tego odczuć miało łącznie 27,7 tys. pracowników - około 10 tys. w Wolfsburgu, 7,5 tys. w Emden, 6 tys. w Zwickau, 1500 w Kassel, 1400 w Salzgitter i 1300 w Brunszwiku.

Firma ES Automobilguss dostarcza VW części do skrzyń biegów, a powiązana z nią majątkowo spółka CarTrim pokrycia siedzeń. Obie twierdziły, że koncern bezpodstawnie i bez wymaganego okresu wypowiedzenia zerwał z nimi współpracę, nie oferując żadnej ugody finansowej.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(3)
Majster
8 lat temu
Ciekawe, że w artykule nie wspomniano o pracownikach innych 100 lub więcej podwykonawców/dostawców części. Gro pracowników również ucierpiało na tym sporze, m.in. poprzez przymusowe urlopy. Ale jak to mówią - pieniądz rządzi światem.
hehe
8 lat temu
co nas obchodza ci oszusci , dlaczego jeszcze produkuja ten szmelc trujacy nas wszystkich
krzysztof663
8 lat temu
Niemal wszystkie państwa w imieniu swych obywateli -nabywców samochodów tej marki pozwały koncern Volkswagena...Chodzi o ogromne odszkodowania.. Tylko Polska nadal milczy... Obawia się o interesy Niemców, w nosie ma oszukanych klientów Polaków,nie bardzo wie jak to zrobić ,czy może ,co wydaje się najbardziej prawdopodobne w grę wchodzą te trzy powody łącznie ??