Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

"Trójka" były prezes TVP Janusz Zaorski i szef Rady Nadzorczej PR Andrzej Długosz o abonamencie

0
Podziel się:

W "Salonie Politycznym Trójki" były prezes Telewizji Polskiej, reżyser Janusz Zaorski wyraził obawę, że w przypadku zlikwidowania abonamentu media publiczne będą korzystały jedynie z wpływów z reklam, a to - w jego opinii - ślepy zaułek. "Kręcąc gałką nie będziemy w stanie odróżnić radia publicznego od komercyjnego" - ostrzegł Zaorski dodając, że już teraz stosunek reklam do wpływu z abonamentu w mediach publicznych jest - jak się wyraził - niepokojący.

Trybunał Konstytucyjny orzekł miesiąc temu, że trzeba zmienić przepisy dotyczące prawa do ustalania wysokości abonamentu radiowo-telewizyjnego. W trwającej dyskusji na temat finansowania mediów publicznych w Polsce pojawił się pomysł, by w ogóle zlikwidować abonament lub by zlikwidować publiczne media.

Szef Rady Nadzorczej Polskiego Radia Andrzej Długosz nie zgodził się z opinią, że abonament należy zlikwidować, ponieważ media publiczne nie realizują swojej misji. "Gdyby przyjąć taką filozofię, że coś, co źle działa, powinno być zlikwidowane, powinniśmy zlikwidować publiczną służbę zdrowia, powinniśmy zlikwidować policję (...)" - powiedział Andrzej Długosz.

Janusz Zaorski jest zdania, że dotychczas media publiczne nie walczyły wystarczająco o wpływy z abonamentu. W jego opinii "skupiono się na drenowaniu rynku reklam". Andrzej Długosz powiedział zaś, że z samych reklam mogłaby się utrzymać jedynie Telewizja Polska, radio zaś nie, ponieważ przychody z reklam to zaledwie 20 procent radiowego budżetu. W praktyce oznaczałoby to - zdaniem Długosza - że Program Pierwszy Polskiego Radia mógłby funkcjonować w ograniczonej formie, zaś wszystkie pozostałe programy zostałyby zlikwidowane.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)