Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rośnie optymizm konsumentów

0
Podziel się:

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów w maju wzrósł do 82,4 pkt. z 79,5 pkt. miesiąc wcześniej - wynika z badań IQS Quant Group.

Badanie przeprowadzono w dniach 13-19 maja 2004 roku.

Wzrost wartości wskaźnika zanotowano w prawie wszystkich grupach socjo-demograficznych.

Mniejszy niż w kwietniu, o 1,4 pkt. optymizm deklarowali jedynie badani z wykształceniem zasadniczym zawodowym.

Wartość wskaźnika optymizmu wzrosła najbardziej wśród mieszkańców dużych miast - o 7,8 pkt., osób z wykształceniem wyższym - o 7,7 pkt., wysokimi dochodami - o 7,2 pkt. oraz wśród ludzi w wieku powyżej 45 lat - o 6,9 pkt.

O kolejne 5 punktów procentowych zmalał odsetek Polaków, według których sytuacja ekonomiczna kraju pogorszyła się w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Obecnie sądzi tak 41 proc. badanych.

Wiarę w poprawę stanu polskiej gospodarki w ciągu najbliższego roku deklaruje 19 proc. badanych (wzrost o 5 punktów procentowych), pogorszenia obawia się 38 proc. - o 9 punktów procentowych mniej niż miesiąc wcześniej.

29 proc. badanych zauważyło pogorszenie się sytuacji własnego gospodarstwa domowego w ostatnim roku i jest to wzrost o 2 punkty procentowe. 64 proc. twierdzi, że sytuacja ta jest taka sama.

W poprawę stanu swoich finansów w ciągu najbliższych 12 miesięcy wierzy 16 proc. badanych, podczas gdy w kwietniu było to 13 proc.

Na pytanie, czy obecnie jest dobry czas na kupowanie dóbr trwałego użytku twierdząco odpowiedziało 15 proc. badanych, o 9 punktów procentowych mniej niż w kwietniu.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)