Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Jacek Frączyk
Jacek Frączyk
|

Showmax wyprodukuje światowej klasy polskie seriale. Pirat to źle obsłużony klient - mówi money.pl Grzegorz Esz z zarządu Showmax

30
Podziel się:

Seriale, które Showmax będzie w Polsce produkował "na pełen etat", mają być światowej klasy. Pierwsze nakręci Patryk Vega, znany z "Pitbulla". W rozmowie z nami Grzegorz Esz, dyrektor marketingu Showmax, uchyla rąbka tajemnicy odnośnie planów firmy w naszym kraju.

Grzegorz Esz - dyrektor marketingu ShowMax na Europę Środkowo-Wschodnią
Grzegorz Esz - dyrektor marketingu ShowMax na Europę Środkowo-Wschodnią

ShowMax wszedł na nasz rynek z zauważalną kampanią reklamową. Zatrudnił w niej m.in. hollywoodzką gwiazdę Ewana McGregora i uznanych polskich reżyserów.Wejście miał w Polsce dużo lepsze niż Netflix - tak wynika ze statystyk Gemius. W kwietniu br. reklamy obu serwisów oglądało po 10 mln polskich internautów. Zainteresowanie jest więc duże i porównywalne. Czym chce pokonać wielkiego konkurenta i jak odciągnąć Polaków od pirackich serwisów?

Jacek Frączyk, money.pl: Myślisz, że to już ten czas, kiedy polscy klienci przerzucą się z torrentów i darmowych stron na płatne wideo w legalnych serwisach? Co może ich przekonać?

Grzegorz Esz, dyrektor marketingu ShowMax na Europę Środkowo-Wschodnią: Polscy widzowie kochają polskie produkcje. Świadczą o tym dane z kin czy najchętniej oglądane produkcje w sieci, nie zawsze legalnie. Niestety do tej pory polskie seriale na światowym poziomie były bardziej incydentem na rynku, a nie częścią strategii. Nie było też miejsca w sieci, gdzie widzowie mogli obejrzeć je legalnie, bez reklam i w optymalnej cenie. Stawiamy właśnie na produkcje wysokiej klasy. Mieszanka polskich i zagranicznych filmów oraz seriali w takiej cenie, mamy nadzieję, że stopniowo odciągnie widzów od oglądania treści w nielegalnych źródłach.

A może ostatnia ustawa antyhazardowa zabierze reklamodawców pirackim serwisom i to jest dla was szansa? Część stron pewnie zniknie, a użytkownicy pozostałych zmuszeni zostaną do płacenia.

- Nie jesteśmy zwolennikami rozwiązań siłowych. Uważamy, że pirat to źle obsłużony klient i potrzebna jest odpowiednia oferta, cena i łatwość użytkowania, a także czas. Nielegalne serwisy nie znikną z dnia na dzień, ale każde ułatwienie użytkownikom wyboru jest krokiem w dobrym kierunku.

Co po "Uchu prezesa" i etiudzie "Ksiądz" Smarzowskiego? "Press" podał, że w planach macie kolejne polskie produkcje - m.in. padła informacja o trzech projektach Patryka Vegi. Wiadomo już, o czym mają być te seriale?

- Współpraca z Patrykiem Vegą i Wojtkiem Smarzowskim przy kampanii wprowadzającej Showmax na rynek to nie przypadek. Chcemy być producentem światowej klasy polskich seriali na pełen etat, a będzie to możliwe właśnie dzięki współpracy z takimi twórcami. Niedługo powiemy więcej o naszych wspólnych planach. Już teraz Patryk zdradził, że na warsztat weźmie polską służbę zdrowia, a potem kobiety polskiej mafii.

Gdyby porównać oferty zasobów filmowych z waszym głównym konkurentem Netflix - jakieś różnice, inne terminy premier?

- Niektóre seriale czy filmy w Showmax dostępne są też w innych serwisach, ale wiele mamy na wyłączność, m.in. "Ucho Prezesa" czy ostatnie nowości: "Fargo" z Ewanem McGregorem oraz serial "Opowieść podręcznej" na podstawie kultowej powieści Margaret Atwood. Dwa ostatnie seriale emitowane są u nas równo z premierą w USA. Z dużymi studiami dyskusja polega właśnie na tym, żeby data premiery była jak najszybsza. Jeśli spóźnimy się choćby parę godzin, to przegraliśmy z piratami. Planujemy jeszcze premiery wielu innych nowości na wyłączność w ciągu roku. Stawiamy na autorskie produkcje pod szyldem Showmax.

"Fargo" z McGregorem. To dlatego wystąpił w waszych reklamach?

- Tak jest, to był jeden z powodów.

Jak oceniasz start na polskim rynku? Klienci dopisali zgodnie z planem, powyżej czy poniżej oczekiwań?

- Start był bardzo dobry, zarówno pod względem prognoz biznesowych, jak i założeń komunikacyjnych. Baza klientów i świadomość marki rosną szybciej, niż zakładaliśmy.

Ile Showmax wydał dotąd na reklamę w Polsce? Ewan McGregor nie jest raczej tani. Jeśli to możliwe, to przynajmniej - jakiego rzędu kwoty pobiera gwiazda tego formatu?

- Niestety nie możemy tego zdradzić, ale była to z pewnością dobra inwestycja.

Z nieoficjalnych danych wynika, że zalogowało się do polskiego ShowMax 172 tys. klientów. Czy procent klientów darmowych, którzy zaczynają płacić, jest większy niż w przypadku Netflix czy porównywalny. Tam z 386 tys. darmowych klientów płaci około 80 tys.

- Nie dzielimy się statystykami dotyczącymi liczby klientów - nasz właściciel to spółka publiczna i mamy ograniczenia odnośnie do publikowania konkretnych danych. Mogę tylko powiedzieć, że ich liczba rośnie bardzo szybko, tak samo, jak świadomość marki.

Netflix dogadał się z polskim T-Mobile, łącząc promocję z zakupem abonamentu telefonii komórkowej. Na współpracy z Orange swoje usługi opierają serwisy audio: spotify, a tidal z Play. Pracujecie nad wspólną ofertą z dostawcą internetu kablowego lub mobilnego?

- Mogę tylko powiedzieć, że streaming jest już nieodłączną częścią życia Polaków, co doskonale rozumieją operatorzy.

Byłeś kilka lat temu w zarządach UPC i T-Mobile - czy to może ułatwić rozmowy?

- Oczywiście doświadczenie w telekomunikacji pozwala mi patrzeć na ten rodzaj współpracy z podwójnej perspektywy. Rynki telekomunikacyjne i streamingu żyją w symbiozie. Niestety nic konkretnego nie mogę i tu przekazać.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(30)
WYRÓŻNIONE
on
7 lat temu
Ucho prezesa to żaden kabaret bardziej patetyczna groteska. Zapotrzebowanie na taki tytuł jest olbrzymie ale produkt jest niskich lotów. Tam się już nic nie dzieje i coraz trudniej dotrwać do końca odcinka. Ewentualny śmiech widza ma podłoże nienawiści i wyszydzania, humor jest po prostu kiepski a sytuacje można zagrać w ciekawszy sposób. Śmieszniejsi od ucha prezesa są ludzie którzy na podstawie tego serialu wyrabiają sobie polityczną świadomość:)
waldek
7 lat temu
Esz ma racje, Pirat to żle obsłuzony klient. Mam tylko prośbę, proszę zadbać aby do polskiej produkcji dodac napisy, bo realizacja dzwieku jest pod psem. Bełkot, mamrotanie, muzyka zagłusza mowę itp. To nie tylko moja opinia
mw
7 lat temu
Patryk Vega i seriale światowej klasy? To jakiś żart?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (30)
Dno I wodoros...
7 lat temu
Najgorszy serial jaki oglądałem wytrzymałem tylko jeden odcinek ani końca ani początku jakąś beblanina bez sensu kto się tym podnieca? Ciemny lud pod wpływem sekty
iks
7 lat temu
w porownaniu ofert to szolmax powinien kosztowac max 5zl miesięcznie. netflix kosztuje wuecej, ale przy swoivh zadobach warto, poza tym w przeliczeniu na 4 urzadzenia (osoby) to wychodzi 13 zl
Nie ryjcie na...
7 lat temu
tajna broń opozycji kiedyś się obróci przeciwko atakującym
kolo
7 lat temu
Jak coś zrobią poza szkalowaniem Polaków, to wtedy niech udzielają się medialnie. Netflix nie bryluje w mediach, oni po prostu świadczą usługę VoD na światowym poziomie. Mam ich od początki i na starcie było lipnie, polskich tłumaczeń może z 10 filmów, dzisiaj po cichu praktycznie każdy film ma albo lektora/dubbing lub napisy. Netflix pokazuje jak się zdobywa klientów, w pracy wszyscy go opłacamy (polecam serial Expanse ;-) Swoich produkcji mają multum, a co ma ten szołmaks ? Ucho prezesa? Śmiech na sali - ich abo powinno wynosić 1zł + VAT
Nickt
7 lat temu
"obu serwisów obejrzało" :-) Boże, widzisz i nie grzmisz.
...
Następna strona