Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Skuteczna akcja promująca owoce i warzywa

0
Podziel się:

Rozpoczął się trzeci rok kampanii "5 porcji warzyw, owoców lub soku"

Skuteczna akcja promująca owoce i warzywa
(jpopesku1/sxc.hu)

Rozpoczął się trzeci rok kampanii _ 5 porcji warzyw, owoców lub soku _. Według jej organizatorów - Stowarzyszenia Krajowej Unii Producentów Soków (KUPS), już przynosi ona efekty - rośnie społeczna świadomość na temat prawidłowego odżywiania.

Kampania _ 5 porcji warzyw, owoców lub soku _, rozpoczęła się w październiku 2011 r. i potrwa do października 2014 r. Prowadzona jest na rynku polskim i rumuńskim. Ten trzyletni program ma na celu przekonanie konsumentów do spożywania minimum 400 g dziennie warzyw i owoców, w 5 porcjach, gdy jedną porcją może być szklanka soku (200 ml).

Dlaczego akurat pięć porcji? Eksperci uważają, że jest to optymalna dawka witamin, mikroelementów i innych bioaktywnych niezbędnych składników. Jedna porcja to średniej wielkości owoc, warzywo, szklanka soku, miseczka sałatki lub surówki, czy garstka drobnych owoców.

Organizatorzy kampanii odnotowują systematyczny wzrost świadomości społeczeństwa na temat prawidłowego odżywiania. Badania pokazują, że o 9 proc. powiększyła się grupa osób, które wiedzą, że należy spożywać przynajmniej 5 porcji warzyw i owoców każdego dnia. Badanie wykazało również, że dla 70 proc. badanych ulubionym owocem jest jabłko. 83 proc. ankietowanych lubi soki owocowe.

W ramach kampanii _ 5 porcji warzyw, owoców lub soku _ przygotowano także materiały opracowane przez specjalistów dla dzieci w wieku przedszkolnym - kolorowanki, gry i zabawy. Akcję w przedszkolach zakończył konkurs plastyczny. W I edycji konkursu w Polsce wzięło udział ponad 1500 przedszkoli (112 tys. dzieci) oraz 400 przedszkoli w Rumunii (45 tys. przedszkolaków). Druga edycja kampanii w przedszkolach również cieszy się dużym zainteresowaniem.

Kampania _ 5 porcji warzyw, owoców lub soku _ jest finansowana przy wsparciu Unii Europejskiej, z udziałem budżetu krajowego, Funduszu Promocji Owoców i Warzyw oraz środków własnych Stowarzyszenia. Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków - to organizacja non profit, zrzeszająca oraz integrująca 41 producentów soków, nektarów i napojów. Reprezentuje ponad 80 proc. polskiego rynku soków. Działa od 1993 roku.

Czytaj więcej w Money.pl

wiadmomości
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)