W kwietniu 2005 roku sprzedano w Polsce 19.363 nowe samochody osobowe, o niemal 20 proc. mniej niż w marcu i o ponad 57 proc. mniej niż w kwietniu ubiegłego roku.
Po czterech miesiącach sprzedaży liderem pozostaje wciąż Toyota z wynikiem 10.194 auta, o 36,9 proc. mniejszym niż rok wcześniej. W kwietniu samochody japońskiego producenta znalazły 2.062 nabywców, co oznacza spadek sprzedaży o 50,9 proc.
Niewiele gorszy rezultat osiągnęła Skoda. Samochodów tej marki sprzedano od początku roku 9.935 (spadek o 47,3 proc.), w tym w kwietniu 2.554 (spadek o 59,2 proc.).
Trzecia lokata na liście najpopularniejszych producentów należy do Fiata, który sprzedał w okresie styczeń–kwiecień 9.066 aut, o 66,8 proc. mniej, z czego w kwietniu 1.912 aut (spadek o 74,6 proc.).
Kolejną marką w rankingu jest Opel. Samochody tej marki od początku roku kupiło 7.764 klientów (spadek o 45,5 proc.)
Piąte miejsce zajmuje ponownie Renault z wynikiem 6.794 samochody (spadek o 53,3 proc.), a kolejne miejsce Ford z 6.770 autami (45,2 proc. spadku).
Dwie dalsze lokaty należą do marek koncernu PSA: Peugeot (5.544 auta, 48,7 proc. spadku) i Citroena (4.250 aut, 26,2 proc. spadku).
Dziewiątą pozycję zajmuje Volkswagen z wynikiem 3.671 sztuk (34,6 proc. spadku), a pierwszą dziesiątkę zamyka Honda, która w tym gronie jako jedyna zanotowała wzrost sprzedaży (3.512 aut, o 13,6 proc. więcej).
Sprzedaż samochodów dostawczych w kwietniu spadła do 2.652 sztuk, czyli była o 11,2 proc. mniejsza niż w poprzednim miesiącu i o 21,1 proc. mniejsza niż przed rokiem.
Po czterech miesiącach 2005 roku sprzedaż samochodów dostawczych spadła do 10.254 sztuk, jest to o 8,6 proc. mniej niż rok wcześniej.
Liderem rynku pozostaje Fiat, który jako jedyny przekroczył pułap 2.000 sztuk, znajdując od początku roku 2.393 nabywców (spadek o 20,4 proc.).
Drugą lokatę zajmuje Volkswagen z wynikiem 1.582 auta (wzrost o 73,5 proc.), a trzecią Renault z 1.083 samochodami (spadek o 6,2 proc.).