Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Sprzedaż nowych samochodów wzrosła o 22,43 proc

0
Podziel się:

Sprzedaż nowych samochodów osobowych w Polsce wzrosła w I kwartale 2004 roku o 22,43 proc. do 98.345 sztuk z 80.325 sztuk w analogicznym okresie ubiegłego roku - podała w raporcie firma Samar, analizująca rynek motoryzacyjny.

Sprzedaż nowych aut osobowych w Polsce wzrosła w I kwartale 2004 roku o 22,43 proc. do 98.345 sztuk z 80.325 sztuk w analogicznym okresie ubiegłego roku - podała w raporcie firma Samar, analizująca rynek motoryzacyjny.

"Obserwowany trend obejmuje zarówno producentów krajowych, jak i importerów. Co więcej, dynamika wzrostu sprzedaży uzyskana przez polskich producentów jest wyższa niż importerów" - powiedział Wojciech Drzewiecki, szef firmy Samar.

Dodał, że wszystko wskazuje na to, że aktualny trend zostanie utrzymany również w kwietniu. U jego podłoża pozostaje przewidywany dalszy wzrost cen oferowanych aut oraz, a może przede wszystkim, drastyczne ograniczenie oferty samochodów z kratką i możliwości odpisu podatku VAT.

Jego zdaniem wymienione czynniki, kształtujące obecny wzrost sprzedaży, już wkrótce mogą niestety skutkować jej spadkiem. Jak wielki będzie poziom spadku, czy wynik całoroczny będzie gorszy od uzyskanego w roku 2003, trudno w chwili obecnej powiedzieć.

"Na razie prognoza całoroczna nie ulega zmianie. Przewidywany wynik będzie o około 10 proc. niższy w stosunku do notowanego w roku 2003" - powiedział Drzewiecki.

Wynik sprzedaży uzyskany w marcu, 38.936 sztuk, był nie tylko wyższy w porównaniu do miesiąca poprzedniego (o ponad 28 proc.), ale także wyższy, o ponad 41 proc., w porównaniu do rezultatu zanotowanego w analogicznym miesiącu roku ubiegłego.

Według Drzewieckiego rosnące ceny znajdują swoje odzwierciedlenie w zmianie struktury sprzedaży poszczególnych segmentów cenowych. Dramatycznie zmniejsza się sprzedaż samochodów, których cena nie przekracza 25 tysięcy złotych.

Praktycznie, w ofercie tego segmentu pozostał dziś tylko jeden model – Fiat Seicento. Niewiele mniejszy spadek, wynoszący ponad 46 proc., zanotował segment aut, których ceny kształtują się w przedziale pomiędzy 30 a 35 tys zł. Również w tym przypadku główną przyczyną jest stopniowy wzrost cen. Jeszcze niedawno, gama oferowanych w segmencie samochodów była znacznie szersza. Dziś niektóre wersje Skody Fabii, czy Toyoty Yaris klasyfikowane są w segmencie wyższym.

Segmentem o największym poziomie sprzedaży wciąż pozostaje grupa samochodów o cenach od 50 do 70 tysięcy złotych. W ciągu trzech miesięcy nabywców znalazło 26.545 samochodów, o ponad 45 proc. więcej niż w roku ubiegłym.

Segment, który notuje największą dynamikę wzrostu tworzą auta o cenach z przedziału od 70 do 100 tys zł. Ich sprzedaż, była wyższa w stosunku do analogicznego okresu roku 2003 o 86,3 proc.

motoryzacja
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)