Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Tanie linie dla wykształconych i bogatych

0
Podziel się:

Latanie stało się popularne w Polsce dzięki dużej konkurencji na rynku. Tanie linie lotnicze prześcigają się w ofertach. Paradoksalnie, ich klienci to nie osoby średnio zarabiające. Najchętniej korzystają z ich usług osoby z dochodami powyżej średniej krajowej.

Tanie linie dla wykształconych i bogatych

Latanie stało się popularne w Polsce dzięki dużej konkurencji na rynku. Tanie linie lotnicze prześcigają się w ofertach. Paradoksalnie ich klienci, to nie osoby średnio zarabiające. Najchętniej korzystają osoby z dochodami powyżej średniej krajowej.

Takie wnioski płyną z raportu Acxiom Polska. Spośród respondentów, którzy odpowiedzieli na pytania Ogólnopolskiego Kwestionariusza Produktów i Usług Acxiom Polska, _ Tanimi liniami latają osoby lepiej wykształcone (średnie lub wyższe wykształcenie posiada 90 proc. korzystających z tych usług), studenci oraz osoby o stabilnej pozycji zawodowej: specjaliści, prywatni przedsiębiorcy, kierownicy i dyrektorzy, a także ludzie uprawiający wolne zawody. _ponad 3 tysiące przyznało, iż przynajmniej raz podróżowało tanimi liniami lotniczymi - stanowią oni 7,4 proc. wszystkich badanych.

Prawie połowa pasażerów tanich linii to osoby lepiej zarabiające. Ich dochody netto przekraczają 2600 zł. Grupa ludzi zarabiających ponad 4 tys. zł netto miesięcznie jest nadreprezentowana ponad dwukrotnie w stosunku do ogółu respondentów. Odsetek osób posiadających dochody powyżej 5 i 7 tys. zł jest wyższy nawet 3-5-krotnie.

O wyższym statusie materialnym klientów tanich przewoźników świadczą także posiadane przez nich oszczędności. 46 proc. pasażerów zgromadziło jakieś oszczędności, a 15 proc. z nich miałoby środki na dostatnie życie przez rok.

Klienci tanich przewoźników należą oni do grupy aktywnych turystów, z których 39 proc. w ciągu ostatniego roku na urlop wyjeżdżało 2 razy, a 14 proc. więcej niż w dwa razy. Trzeba jednak zaznaczyć, iż tylko 25 proc. z nich korzystało z usług tanich przewoźników więcej niż raz. Jeśli chodzi o miejsce spędzania wakacji, najczęściej (51 proc.) wybierają kraje europejskie, choć całkiem duża grupa podróżuje także poza Stary Kontynent (23 proc., podczas gdy dla wszystkich respondentów odsetek ten wynosi zaledwie 3 proc.).

Nie interesują się wielogodzinnym spędzaniem czasu przed telewizorem – preferują natomiast bardziej aktywne formy wypoczynku takie jak: pływanie, grę w golfa, jazdę konną czy śledzenie trendów mody.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)