Kraje Unii Europejskiej zamierzają skuteczniej promować swoją kulturę tak, aby stała się jednym z filarów europejskiej gospodarki.
Uzgodnili to unijni ministrowie kultury i mediów, którzy spotkali się na dwudniowym posiedzeniu w Berlinie.
Europejski komisarz ds. kultury Jan Figel powiedział, że nasz kontynent jest w tej dziedzinie "superpotęgą". Jego zdaniem, unijne instytucje powinny stworzyć kulturze lepsze warunki rozwoju i oddziaływania na gospodarkę. Również niemiecki minister stanu ds. kultury Bernd Neumann podkreślił, że znaczenie kultury, która generuje miliardowe zyski, jest w gospodarce europejskiej niedoceniane.
W związku z tym, Komisja Europejka zamierza we współpracy z odpowiednimi resortami poszczególnych państw opracować nowe zasady funkcjonowania rynku telewizyjnego we Wspólnocie. Uczestnicy berlińskiego spotkania podkreślili, że dotychczasowe regulacje w tym zakresie, które obowiązują od prawie 20 lat, są niewystarczające.
Projekt nowego prawa, które zakłada między innymi szczególną ochronę dzieci i młodzieży przed agresywnymi reklamami, ma do końca miesiąca trafić do Parlamentu Europejskiego. Głosowanie nad projektem mogłoby się odbyć w maju.