- podał w poniedzaiłek GUS.
Na poprawę koniunktury złożyły się z jednej strony mniej pesymistycznie niż w styczniu oceny bieżącej sprzedaży i sytuacji finansowej, a z drugiej pozytywne oceny przyszłej sprzedaży oraz lepsze (choć nadal negatywne) oceny przyszłej sytuacji finansowej przedsiębiorstw.
Wśród badanych przedsiębiorstw 16 proc. oceniało koniunkturę pozytywnie, a 36 proc. negatywnie. Pozostałe przedsiębiorstwa uznały, że ich sytuacja nie uległa zasadniczej zmianie.
W poszczególnych klasach wielkości przedsiębiorstw sytuacja była zróżnicowana. Najlepszą koniunkturę odnotowano w jednostkach największych o liczbie pracujących 250 i więcej osób. W klasie tej wskaźnik ogólnego klimatu ukształtował się na poziomie dodatnim, osiągając w lutym wartość plus 4, wobec minus 4 w styczniu.
W pozostałych trzech klasach przedsiębiorstw koniunkturę w dalszym ciągu oceniano negatywnie, najgorzej w jednostkach najmniejszych, do 9 pracujących, dla których wskaźnik ogólnego klimatu wyniósł w lutym minus 31 (w styczniu minus 40).
W poszczególnych branżach handlu detalicznego sytuacja była także zróżnicowana. Ogólny klimat koniunktury oceniano w lutym mniej pesymistycznie niż w styczniu we wszystkich branżach, poza branżą pojazdów mechanicznych.
Najlepszą koniunkturę, mimo ocen negatywnych, odnotowano w lutym w branży żywnościowej, w której wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury wyniósł minus 18, wobec minus 28 w poprzednim miesiącu. W branży pojazdów mechanicznych wskaźnik koniunktury spadł w lutym do poziomu minus 21 z minus 14 w styczniu.
W branżach meble, rtv, agd wskaźnik koniunktury wyniósł minus 26 w lutym, wobec minus 34 w ubiegłym miesiącu, natomiast w branżach włókno, odzież, obuwie wyniósł w lutym minus 31 wobec minus 40 w styczniu.