Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Walka o Paczkomaty. Poczta Polska przegrała z InPostem

67
Podziel się:

Poczta Polska przegrała długą batalię o znak słowno-towarowy Paczkomat. InPost się cieszy.

Walka o Paczkomaty. Poczta Polska przegrała z InPostem
(Artur Andrzej/wikimedia (CC BY-SA 3.0))

Poczta Polska zażądała unieważnienia znaku słowno-towarowego Paczkomat. Złożyła nawet w tej sprawie wniosek, ale Kolegium Orzekające przy Urzędzie Patentowym je odrzuciło.

"Poczta Polska żądała unieważnienia znaku Paczkomat® gdyż twierdziła, że ten znak nie nadaje się na rejestrację w Urzędzie Patentowym, bo słowo to nie miało zdolności odróżniających się - nie jest oryginalne - co jest wymagane przy rejestracji nowego znaku towarowego. Ponadto Poczta Polska podnosiła jako argument, że samo słowo Paczkomat® określa wyłącznie cechy tego urządzenia i jako takie nie nadaje się do rejestracji. Urząd odrzucił taką argumentację i uznał, że słowo Paczkomat® jest zarówno oryginalne jak i unikalne, tym samym podtrzymał rejestrację tego znaku na rzecz jego dotychczasowych właścicieli" - czytamy w oświadczeniu InPost.

InPost podzielił się dobrą dla siebie nowiną z użytkownikami na Facebooku. Przedstawiciele firmy nie ukrywają swojej radości.

- To bardzo dobra wiadomość, nikt bez naszej zgody nie będzie mógł teraz używać słowa Paczkomat®. To dowód, że Polska jest państwem prawa, które chroni dorobek intelektualny swoich obywateli i firm. Jestem jednak daleki od tryumfalizmu. Uważam, że polskie firmy powinny kooperować przynajmniej na krajowym podwórku tak jak się to dzieje w przypadku firm z innych państw chociażby Niemiec, Francji i Włoch, gdyż presja konkurencyjna dużych międzynarodowych koncernów jest olbrzymia - powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu Grupy Integer.pl, do której należy InPost S.A.

Brzoska dodał, że przy różnych okazjach podkreśla, iż konkurencja między podmiotami powinna toczyć się nie w sądzie ale na rynku w postaci jakości usług oraz oferowanych za nie cen. - Jednak tam gdzie można firmy powinny współpracować wykorzystując możliwe efekty synergii - podkreślił Rafał Brzoska.

Z Paczkomatów InPost korzystają już m.in. klienci z Wielkiej Brytanii, Włoch, Hiszpanii, Francji, Rosji i Australii. W Polsce Paczkomaty funkcjonują od 2009 roku i cieszą się dużą popularnością.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(67)
klix
8 lat temu
paczkomat jako urządzenie i idea to pomysł DPWN , więc nie ściemniać proszę , tylko nadal płacić DPWN regularnie :)
Majki
8 lat temu
Dla mnie PACZKOMATY powinny dostać Nobla ;-). Mega mega wygodnie. O której chce godzinie, wracając z pracy, po drodze - tak jak mi pasuje odbieram sobie przesyłkę. Bardzo sobie cenię takie rozwiązanie!!!!
Kasandra
8 lat temu
W In Post na dłuższą metę nie można zainwestować ani złotówki. Świat zmierza do dostawy przesyłek w ciągu b. krótkiego czasu od zakupu do domu (Amazon-deony). Nigdy nie zdecydowałbym się na oszczędzenie 2 zł na dostawie kosztem spalonej benzyny i straty czasu. Pomysłjest absurdalny dla krajów zamożnych.
Berni
8 lat temu
Nazwa jest pewnie autorska, ale technologia już ponoć nie. Według mojej wiedzy korzystają z licencji, którą pozyskali za konkretne pieniądze.
Nest
8 lat temu
To jest BARDZO nie w porządku! Poczta Polska już miała gotowy wniosek o zarejestrowanie znaku towarowego "Paczkomat", a tu taka niespodziewajka :-))) Ciekawe, jak Poczta zakwestionowałaby zastrzeżenie nazwy "Bankomat" - też nieoryginalne, bez cech produktowych? A przecież Bankomat BYŁ nazwą zastrzeżoną (Szwecja), chociaż tak dawno, że ochrona już wygasła, i teraz zamiast Bankomatu mamy bankomaty ;-)
...
Następna strona