Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Redakcja money.pl
|

Wirtualna Polska pokazała wyniki. Turystyka napędza przychody

1
Podziel się:

Prawie 350 mln zł przychodów osiągnęła Wirtualna Polska w pierwszym kwartale 2024 roku. To wzrost o prawie 13 proc. w porównaniu rokiem poprzednim. Zysk netto przekroczył 19 mln zł. Dobre wyniki pierwszego kwartału zapewnił spółce segment turystyczny.

Wirtualna Polska pokazała wyniki. Turystyka napędza przychody
Jacek Świderski, prezes zarządu WP Holding (Licencjodawca, Grupa WP)

Łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A. w pierwszym kwartale 2024 roku wyniosły prawie 350 mln zł, a jest to wynik wyższy o prawie 13 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Skorygowana EBITDA zwiększyła się o 11 proc. do 84 mln zł.

Spółka może się pochwalić również zyskiem netto przekraczającym 19 mln zł. To wzrost o prawie 17 proc. rok do roku. Dobre wyniki pierwszego kwartału zapewnił segment turystyczny.

Przychody ze sprzedaży tym segmencie wyniosły blisko 126 mln zł. Skorygowana EBITDA wzrosła o 126,9 proc. do 22 783 zł.

W pierwszym kwartale dobre wyniki zawdzięczamy segmentowi turystycznemu, którego wzrosty rok do roku przekroczyły 36 proc.. W reklamie, pozostającej pod presją makroekonomiczną, szukamy oszczędności, w tym realizujemy projekty współdzielenia rozwoju naszej technologii z lokalnymi konkurentami, aby wspólnie przeciwstawiać się tym globalnym – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Projekty technologiczne

Najważniejszymi projektami technologicznymi rozwijanymi w obszarze reklamy - obok WP Ads - są WPartner oraz WPlatform.

WPartner to platforma SSP (Supply-Side Platform), która pozwala innym wydawcom na skuteczną monetyzację swoich powierzchni reklamowych dzięki unikatowej, autorskiej technologii WP opartej o model programmatic. Rozwiązanie umożliwia wydawcom wybór optymalnej oferty w czasie rzeczywistym, bez konieczności integracji systemów z wieloma podmiotami zewnętrznymi.

WPlatform to narzędzie reklamowo-wydawnicze dla średnich i małych wydawców internetowych. WP udostępnia w nim swoje oprogramowanie w technologii SaaS. Wydawcy mogą korzystać zarówno z systemu zarządzania treściami (CMS) służącego do wydawania serwisów WP, jak i siatki reklamowej, narzędzi optymalizacyjnych i analitycznych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(1)
kesut
3 tyg. temu
I dlatego będą zwolnienia grupowe w WP. Już lepiej, ale i tak czekam na bankructwo pizzerii na Jagodnie, która padnie z powodu cen prądu i gazu.