Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. MZUG
|

Z Pomorza przez Poznań na Śląsk. Rusza budowa kolejnego odcinka nowej ekspresówki

34
Podziel się:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na budowę odcinka trasy S11 - poinformowała rzeczniczka prasowa GDDKiA w Opolu Agata Andruszewska. To pierwszy z trzech odcinków 46-kilometrowej trasy, który będzie realizowany w najbliższym czasie.

Z Pomorza przez Poznań na Śląsk. Rusza budowa kolejnego odcinka nowej ekspresówki
Budowa drogi ekspresowej S11 w woj. zachodniopomorskim (stan na lipiec) (GDDKiA, GDDKiA)

Umowa dotyczy 12,5 km fragmentu trasy S11 między Kępnem a Siemianicami. To pierwszy z trzech odcinków 46 kilometrowej trasy, jaką będzie prowadził opolski oddział GDDKiA w najbliższym czasie. Całkowity koszt tej inwestycji, której realizacja będzie trwała około 40 miesięcy, to ponad 375 mln złotych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Biznes mówi: Złoty interes

W 5 godzin na Śląsk

Inwestycja obejmuje zaprojektowanie i budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej na terenie województwa wielkopolskiego o długości 12,5 km, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Jej początkowy fragment będzie stanowił połączenie z oddaną do ruchu 16 sierpnia 2021 r. obwodnicą Kępna (II etap). Ominie kolejno miejscowości Słupia Pod Kępnem, Łęka Opatowska, Opatów i Siemianice.

Nowa trasa na znacznej długości zostanie poprowadzona nowym śladem. Przewidziano na niej budowę dziesięciu obiektów inżynierskich, w tym przejść dla zwierząt. W ramach inwestycji zaplanowano budowę węzła drogowego Siemianice.

Według informacji udzielonych przez opolski oddział GDDKiA, na wykonawcę drugiego odcinka Siemianice - Gotartów o długości 22,7 km wybrano już wykonawcę, który zaproponował za wykonanie pracy 523 mln złotych. Na trzeci odcinek, Gotartów – początek obwodnicy Olesna o długości 10,5 km, wpłynęło osiem ofert. Tym razem jako najkorzystniejszą wskazano ofertę konsorcjum o wartości blisko 465 mln złotych.

Do 2030 roku cała trasa S11 połączy leżący na Pomorzu Środkowym Kołobrzeg przez Piłę, Poznań i Kępno z Aglomeracją Śląską. Po realizacji wszystkich odcinków będzie liczyć ponad 580 km, a wraz ze wspólnym przebiegiem S6 od Kołobrzegu do Koszalina (ok. 35,5 km) blisko 620 km.

Obecnie kierowcy mają do dyspozycji ponad 150 km (wliczając wspólny przebieg S6 i S11). Dla pozostałych odcinków, w zależności od etapu, inwestycje są już realizowane, bądź prowadzone są prace przygotowawcze. Według szacunków GDDKiA, po zakończeniu inwestycji, pokonanie trasy z Kołobrzegu do węzła Piekary Śląskie na połączeniu z autostradą A1 zajmie samochodem osobowym nieco ponad 5 godz.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(34)
Paweł
miesiąc temu
Świetnie, że się buduje nowe drogi, ale... Właśnie jedno ALE Planowanie budowy dróg w najbliższych latach, które nadal są dwupasmowe 🤦 Przecież to już przeżytek w dzisiejszych czasach.
Bolek
miesiąc temu
Extra się pojedzie z Katowic do Kołobrzegu. Hej hej.... budujcie.
Ari
2 miesiące temu
Ciekawe kiedy powstanie S12 obwodnica Sulejowa i Piotrkowa Trybunalskiego? Miała powstać już 2012 roku ale politycy różnych opcji ją blokują!
Jan
2 miesiące temu
Dojazd Slupska - Poznan tragedia. I widzę że nic się nie zmieni.
Komentator
2 miesiące temu
Często jeżdżę z Ostrowa do Katowic oraz z Ostrowa do Poznania. Dobrze że tą droga powstaje, ale skoro już jest budowana, to czy nie należałoby przemyśleć kolejności budowy poszczególnych odcinków? Obwodnice Jarocina, Ostrowa, Kępna, Oleśna ok, ale teraz, powinno brać się pod uwagę natężenie ruchu na poszczególnych odcinkach i budować w pierwszej kolejności tam, gdzie najszybciej nastąpi poprawa. Większość kierowców jadących ze Śląska do Poznania i tak jedzie przez Wrocław i nie zmieni tego nawet połączenie obwodnic Oleśna i Kępna, gdyż i tak od Ostrowa do Poznania pozostaje droga przez mękę. Dziś natężenie ruchu pomiędzy Kępnem a Olesnem jest znikome, w niedzielę obwodnicę zarówno Kępna jak i Oleśna są puste, natomiast stara 11 od Ostrowa do Poznania totalnie zapchana. O wiele lepszym rozwiązaniem byłoby budowanie odcinków łączących Ostrów, Jarocin i Poznań, a dopiero wówczas budować z Kępna na południe. Taką kolejność przyniosłaby o wiele większe efekty.
...
Następna strona