Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Marcin Lis
Marcin Lis
|
aktualizacja

ZUS kontra Comarch. KIO orzekła na korzyść ZUS

8
Podziel się:

Odwołanie od decyzji ZUS, który przyzna z wolnej ręki Asseco kontakt na utrzymanie KSI, zostało oddalone przez Krajową Izbę Odwoławczą. - Wyrok potwierdza, że postępujemy wyłączenie w oparciu o literę prawa i w trosce o interes publiczny - ocenia w rozmowie z money.pl Gertruda Uścińska, prezes ZUS.

Prof. Gertruda Uścińska: Działamy w oparciu o literę prawa
Prof. Gertruda Uścińska: Działamy w oparciu o literę prawa (PAP, Jakub Kamiński)

Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozwiązał umowę z Comarch na utrzymanie KSI 20 lutego 2019 r. Powodem były problemy z testami gotowości - firma Janusza Filipiaka ich po prostu nie przeszła. Do tego została wezwana do zapłaty niemal 25 mln zł karyj.

Tego samego dnia ZUS z wolnej ręki przyznał kontrakt wart 143 mln zł Asseco.

Comarch odwołał się od decyzji ZUS do Krajowej Izby Odwoławczej. W skardze wskazywano m.in. na brak spełnienia przesłanek pozwalających na przyznanie kontraktu z wolnej ręki. 29 kwietnia KIO skargę oddaliła. W dodatku nie tylko uznała, że ZUS dopełnił obowiązków, ale również stwierdziła, że Comarch do chwili wydania wyroku nie poskarżyła się do sądu.

- Wyrok KIO potwierdza że postępujemy wyłącznie w oparciu o literę prawa i w trosce o interes publiczny. Działania które podjęłam wspólnie z zarządem w zakresie porządkowania sfery IT w ZUS przynoszą realne skutki. Mamy zdywersyfikowane usługi przy pełnej konkurencji w tym konkurencji cenowej co dla Zakładu skutkuje optymalizacją kosztów przy zachowaniu najwyższych standardów usług - skomentowała decyzję KIO prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.

Zobacz także: Oglądaj też: Jest dobrze, będzie jeszcze lepiej. Prezes ZUS chwali się sukcesem

Jak dodała, przekazanie umowy Asseco pozwoliło na utrzymanie ciągłości działania systemu obsługującego ponad 20 mln Polaków.

KSI, czyli Kompleksowy System Informatyczny odpowiada za rozliczanie 30 proc. środków finansowych państwa. Umowa na jego zaprojektowanie została podpisana w... 1997. Od tego czasu za obsługę odpowiadał Prokom, później Asseco Poland. Na początku ubiegłego roku umowa trafiła do Comarchu - rynkowego konkurenta dotychczasowego obsługującego. Dla ZUS miała być to zmiana rewolucyjna.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(8)
WYRÓŻNIONE
Niewiedzący
6 lat temu
Chyba jednak nie wiesz. Asseco jest Rzeszowa, a Comarch z Krakowa
Świadomy ubez...
6 lat temu
Generalnie artykuł napisany dość powierzchownie. Pomija ważne fakty. Dla niezorientowanego w temacie czytelnika stwarza wrażenie jakoby Asseco w całości obsługiwał system ZUS. Co nie prawdą, ponieważ w rzeczywistości każda z tych obsługuje część moduł systemu ZUS. Inna sprawa czy faktycznie taki stan, w którym jeden system serwisuje dwóch konkurencyjnych wykonawców jest korzystny dla systemu. Jedno jest pewne ZUS na rozpisaniu przetargu zaoszczędził.Teraz Asseco zadowala się niższymi stawkami. I żeby było jasne dywersyfikacja o której mowa dotyczy tylko tych dwóch firm, tylko one mogą ubiegać się o realizację modyfikacji systemu ZUS.
Paweł Zwolińs...
6 lat temu
Czytam kilka razy żeby zrozumieć. Błedy literowe są tak tragiczne i tak częste, że czytanie ze zrozumieniem jest niemożliwe.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (8)
Obywatel x
5 lata temu
To oczywiscte , ze Comarch to partacze juz rozlozyli project norweski w geodezji, ktory nieskonczony lezy na polce....nie Maja kompletnie wiedzy merytorycznej ani fachowcow
Jan
6 lat temu
Pani profesor dzieli państwowe środki. Głąb nie rozumie postaw. W to są pieniądze ukradzione ludziom i środki te są własnością ludzi a nie państwie.
zima 2020
6 lat temu
"działamy zgodnie z literą prawa" twierdzi pani Gertruda - a czy w przypadku masowych najazdów na firmy i kwestionowaniu umów o dzieło też tak działa Pani zgodnie z prawem? otóż zgodnie z prawem to macie wspierać przedsiębiorców a w szczególności małych i średnich a w przypadku wątpliwości rozstrzygać na ich korzyść - ale macie to w czterech - jak walec przejeżdżacie po firmach, upokarzacie ludzi, niszczycie firmy
Paweł Zwolińs...
6 lat temu
Czytam kilka razy żeby zrozumieć. Błedy literowe są tak tragiczne i tak częste, że czytanie ze zrozumieniem jest niemożliwe.
tz
6 lat temu
to wszystko jest chode od samego poczatku