Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Kolejna zmiana rozkładu jazdy PKP

0
Podziel się:

Korekta ma dotyczyć remontowanej trasy z Gdyni przez Warszawę do Krakowa i Katowic.

Kolejna zmiana rozkładu jazdy PKP
(faxepl/CC/Flickr)
bEKUPAFx

PKP Polskie Linie Kolejowe pracują nad korektą rozkładu jazdy na remontowanej trasie z Gdyni przez Warszawę do Krakowa i Katowic. Ma on wejść od 1 marca. Pociągów może być _ trochę _ mniej, ale w zamian kolej wydłuży ich składy.

_ - Prace nad rozkładem jazdy na trasie z Gdyni przez Warszawę do Krakowa i Katowic, jaki wejdzie w życie od 1 marca, są prowadzone w drodze konsultacji z zainteresowanymi przewoźnikami pasażerskimi, przy wsparciu ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Urzędu Transportu Kolejowego _ - powiedział rzecznik PKP PLK Krzysztof Łańcucki. Dodał, że ilość pociągów zostanie tak zmieniona, by pasażerowie odczuli jak najmniej utrudnień z powodu robót modernizacyjnych.

Rzecznik wyjaśnił, że linia Warszawa - Gdynia jest kompleksowo modernizowana, a roboty trwają na 2/3 trasy. - _ Ważne prace modernizacyjne rozpoczniemy w bieżącym roku także na Centralnej Magistrali Kolejowej i jej odgałęzieniu w kierunku Krakowa. Zmiany w rozkładach będą, więc dotyczyły również pociągów z Warszawy do Krakowa i Katowic oraz w kierunku przeciwnym _ - powiedział rzecznik.

bEKUPAFz

[ ( http://static1.money.pl/i/h/163/t128419.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/powstal;zespol;monitorujacy;grabarczyka;daja;mu;miesiac,82,0,749650.html) Powstał zespół monitorujący Grabarczyka. Dają mu miesiąc
Podkreślił, że prace prowadzone są bez przerywania kursów pociągów, co wiąże się z tym, że konieczne jest zamykanie na długich odcinkach jednego toru, podczas gdy ruch w obie strony jest prowadzony wahadłowo po torze czynnym. - _ Tak, więc np. linia Warszawa - Gdynia, w normalnych warunkach dwutorowa, a w pobliżu Warszawy i Gdańska nawet trzytorowa, na większej części swojego przebiegu staje się w okresie robót linią faktycznie jednotorową _ - powiedział Łańcucki. Dodał, że w czasie _ intensywnych _ prac na torach wszystkie zgłoszone przez przewoźników pociągi nie mogą na nie wjechać.

_ - Możliwy jest więc taki wariant rozkładu, w którym pociągów będzie nieco mniej. Oczekiwana przez podróżnych ilość miejsc może zostać zapewniona w inny sposób, na przykład przez wydłużenie składów. Takie rozwiązanie nie zmniejszyłoby ilości miejsc w pociągach, a ułatwiłoby 'zmieszczenie' pociągów na trasie i ich punktualne przyjazdy między Trójmiastem, Warszawą, Krakowem i Katowicami _ - zaznaczył.

Dodał, że rozważone zostanie wprowadzenie pociągów, których czas przejazdu całą trasą w miarę możliwości nie będzie się zmieniał. Niezmienne pozostałyby także godziny odjazdu ze stacji początkowej i przyjazdu do stacji końcowej, przy możliwych zmianach godzin przyjazdów do stacji pośrednich.

Łańcucki powiedział, że z podobną organizacją ruchu pociągów należy liczyć się także na innych trasach, których modernizacja rozpocznie się w 2011 r., np. na trasie Katowice - Kraków - Rzeszów. O wszystkich zmianach podróżni mają być wcześniej poinformowani przez Polskie Linie Kolejowe oraz przez przewoźników.

bEKUPAFF
Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/203/t127947.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/raporty/artykul/gigantyczne;straty;kolei;przez;rok;ponad;730;mln;zl,85,0,747605.html) Gigantyczne straty kolei. Przez rok ponad 730 mln zł Mimo miliardowych dotacji z budżetu, większość spółek PKP wciąż notuje straty.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/79/t92239.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/stabilizuje;sie;sytuacja;na;kolei,143,0,749199.html) Stabilizuje się sytuacja na kolei Na dworcu w Warszawie pasażerów jest niewielu, a pociągi kursują bez większych opóźnień.
bEKUPAGa
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)