Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

TVP najczęściej pokazuje kandydata Platformy

0
Podziel się:

Bronisław Komorowski od 10 maja do 16 czerwca występował w sumie przez 43 godziny.

TVP najczęściej pokazuje kandydata Platformy
(Łukasz Kamiński/ bpr.sejm.gov.pl)

*Cztery anteny telewizji publicznej najwięcej czasu poświęcająBronisławowi Komorowskiemu. Na kolejnych miejscach sąJarosław KaczyńskiiGrzegorz Napieralski- wynika z monitoringu kampanii wyborczej prowadzonego przez TVP. *

Zestawienie czasu wystąpień kandydatów na prezydenta, przedstawicieli komitetów wyborczych oraz partii politycznych, udzielających wsparcia kandydatom obejmuje okres od 10 maja do 16 czerwca i sumuje czas wystąpień w TVP1, TVP2, TVP Info oraz TVP Polonia.

Według monitoringu TVP pokazywała poszczególnych kandydatów w wyborach prezydenckich z następującą częstotliwością:

  • Bronisław Komorowski: 2024 razy, przez 43 godziny, 9 minut i 37 sekund.
    • Jarosław Kaczyński: 1151 razy, przez 23 godziny, 19 minut i 15 sekund.
    • Grzegorz Napieralski: 893 razy, przez 19 godzin, 38 minut i 19 sekund.
    • Waldemar Pawlak: *580 razy, przez 13 godzin, 31 minut i 56 sekund.
    • Andrzej Lepper: 249 razy, przez 3 godziny, 22 minuty, 52 sekundy.
    • Janusz Korwin-Mikke: 172 razy, przez 1 godzinę i 41 minut.
    • Bogusław Ziętek: 170 razy, przez 2 godziny, 5 minut i 19 sekund.
    • Marek Jurek: 154 razy, przez 1 godzinę, 23 minuty i 10 sekund.
    • Andrzej Olechowski:* 161 razy, przez 1 godzinę, 15 minut i 29 sekund.
    • Kornel Morawiecki: 81 razy, przez 1 godzina, 57 minut i 36 sekund.

Dane obejmują tzw. setki, czyli obraz i dźwięk lub wypowiedzi telefoniczne ze zdjęciem lub planszą z imieniem i nazwiskiem mówiącego. Analiza TVP obejmuje wyłącznie dane ilościowe.

Oprócz ilościowej, analizę jakościową przeprowadziła Fundacja Batorego. Według jej raportu, TVP najczęściej pozytywnie prezentuje Grzegorza Napieralskiego (55 proc.), Jarosław Kaczyński najczęściej jest prezentowany w sposób neutralny (56 proc.), a Bronisław Komorowski negatywnie (66 proc.).

Fundacja Batorego przygotowała raport na podstawie analizy czterech serwisów informacyjnych TVP: _ Wiadomości _, _ Panoramy _, _ Teleexpressu _ oraz _ Infoserwisu _, emitowanych w dniach: 31 maja - 13 czerwca.

Rzecznik TVP, Stanisław Wojtera uważa, że dane ilościowe są _ zdecydowanie bardziej obiektywne _ niż jakościowe. _ Ocena - czy materiał jest pozytywny, negatywny czy neutralny - zawsze jest subiektywna. Dane, którymi my dysponujemy, pokazują wyłącznie czas poświęcony poszczególnym kandydatom. Ja rozumiem, że kandydat lub jego sztab nie mówią źle o samych sobie _ - powiedział Wojtera.

[

]( http://www.money.pl/wybory2010/ )Fundacja Batorego analizowała: łączny czas prezentacji kandydata - wypowiedzi kandydata, wypowiedzi innych osób dotyczące kandydata, obrazy kandydata bez jego głosu - wideo, wypowiedzi i obrazy osób związanych z kandydatem oraz materiały dotyczące kampanii wyborczej danego kandydata; czas wypowiedzi osób związanych z kandydatem; czas wypowiedzi osób powiązanych z kandydatem poprzez afiliację partyjną bądź wsparcie udzielane dla jego kandydatury; sposób przedstawienia kandydata (neutralny, pozytywny bądź negatywny); wydźwięk materiału dziennikarskiego, w którym prezentowany jest kandydat.

Analizę wykonywał zespół sześciorga socjologów (w większości doktorantów z Instytutu Socjologii UW) pod opieką koordynującego projekt dziennikarza Wojciecha Mazowieckiego. Badania, oparte są na metodologii konsultowanej przez prof. Mirosławę Grabowską, a opracowane były na podstawie podręcznika National Democratic Institute.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)