Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRWL
|

Nie mają oporów. Tak oszuści podszywają się pod banki

57
Podziel się:

Rzecznik Finansowy na podstawie skarg opisał sposoby oszustów na wyłudzenia danych i kradzież pieniędzy z kont. Uważajcie na takie telefony.

Nie mają oporów. Tak oszuści podszywają się pod banki
Oszuści podszywają się pod pracowników banków (Adobe Stock)

Rzecznik Finansowy ostrzega przed przebiegłymi oszustami, którzy podszywają się pod pracowników banku. Do RF wpływają skargi od klientów, którzy zostali oszukani lub próbowano ich naciągnąć na pieniądze. Jak wygląda w praktyce próba oszustwa na pracownika banku?

"Wszystko było bardzo wiarygodne. Oszustka, która się ze mną kontaktowała, dzwoniła z infolinii banku, tego numeru podanego na ich stronie internetowej" – przytacza początek skargo rzecznik w swoim komunikacie. W takim wypadku naprawdę bardzo łatwo jest się zwieść. Tym bardziej że na początku kontakt wygląda całkowicie normalnie.

Zdarza się też, że oszuści dzwonią i informują... o próbie oszustwa.

Zobacz także: Bańka na rynku nieruchomości? Ekspert: Praca zdalna może sporo namieszać

"Zadzwoniła do mnie osoba, która podała, że jest pracownikiem działu do spraw walki z cyberprzestępczością i powiedziała, że mają informację, iż ktoś na moje nazwisko podejmuje próbę wzięcia pożyczki na dużą kwotę i próbował dokonać przelewu na cudze konto na kwotę 600 zł. Przekazano mi, że za chwilę skontaktuje się ze mną pracownik banku i przekaże kolejne instrukcje. Za chwilę zadzwonił ktoś z infolinii. Sprawdziłem ten numer, to infolinia banku" – to kolejny przykład kreatywności oszustów przytoczony przez Rzecznika Finansowego.

Pierwszy kontakt oszustów z potencjalną musi być bardzo wiarygodny. Jak widać, często odwołują się do zaufania związanego z konkretną instytucją, w której mamy np. rachunek bankowy. Tego typu telefony mają nakłonić klientów do zainstalowania aplikacji lub kliknięcia w link. Dzięki temu oszuści zdobywają nasze dane, dzięki którym mogą np. wziąć kredyt. Często też sami namawiają poszkodowanych do operacji finansowych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(57)
Badzczujny
3 lata temu
A czy są tacy, którzy zostali w ten sposób oszukani? Jak banki podchodzą do takich reklamacji gdzie klient sam wykonał przelewy na „swoje nowe” konto? Znam osobę poszkodowaną i z tego co mówiła pieniędzy bank jej oddać nie chce. Ale przecież to podstawiony pracownik banku oszukał! Oszust posiadał całkiem sporo informacji o kliencie. Śkad? Z banku! Czy bank nie powinien chociaż częściowo ponosić odpowiedzialności?
Miki
3 lata temu
Pani dziś i do mnie zadzwoniła,z infolinii banku(numer znajduję sie na stronie www. banku) twierdząc ze miałem próbę oszustwa. Rzeczywiście podszywają sie pod infolinie banku, pani trochę zaciągała po rosyjsku. Dopytywała o dane czy robiłem zakupy za znanych portalach aukcyjnych. Poprosiłem o kontakt za 2 h i ja zadzwoniłem z drugiego telefonu do banku i potwierdzili ze żadnych transakcji nie było i ze podszywają sie pod infolinie banku.
śledź
3 lata temu
Co za bzdury. Ani przy pierwszym ani przy drugim telefonie nie mógł się pokazać nr infolinii banku. Redaktorzy, wymyślcie inną bajkę.
babcia
3 lata temu
Czy pracownicy banków maja czyste sumienia?
Michał
3 lata temu
A skąd wiedzą że dana osoba ma konto w tym konkretnie banku?
...
Następna strona