Biopaliwa wracają

Money.pl / 2006-05-08 14:03
Komentarze do wiadomości: Biopaliwa wracają.
Wyświetlaj:
boszko / 83.31.238.* / 2007-02-03 07:26
Paliwo wykonane z Ropy naftowej musiało przejsc ewolucje by pojawić się w obecnej postaci. Wraz z poprawą jego jakości podnosi stopień zaawansowania techniki i lepszego wykorzystania paliwa. Jeśli zaiwestujemy w biopaliwo to siłą rzeczy producenci dostosują swoje silniki i ich cześci by optymalnie to dopasować. Jeszcze parę lat temu mozna było a do niektórych trzeba było wlewać benzynę ołowiową. Jak ktoś kiedyś sprytnie wymyślił zawartość ołowiu służyła świetnie silnikom oszczędzając zawory i głowice. Nie dramatyzujmy. Silnik to silnik - maszyna. Sentyment do ropy zniknie wraz z jej ceną w momencie jak zacznie jej brakować.Wtedy pojawi się milion doniesień jakie jest to kiepskie paliwo i owczy pęd makretingu poniesie nas w stronę etanalu i oleju napędowego prawie prosto z pól. Mam kolejne auto na gazie. Mimo, że ostatnie nie chciało wogóle na nim jeżdzić udało mi się problem rozwiązać. W zasadzie sam z kilkoma zapaleńcami doszliśmy jakie zmiany sa potrzebne memu autu by polubiło LPG. Dziś zona woli jeżdzić na gazie bo silnik ładniej i ciszej mruczy. No cóz...Pewnie na etanolu tez by pojechał. - Jest to tylko kwestia technologii a nie tego, że paliwo jest feee
ziomek / 83.14.120.* / 2006-05-13 17:40
Wiele firm mających na uwadze ochrone środowiska
przystosowało swoje silniki do tego aby mogły jeździć na biopaliwach Grupa VW (Audi Seat Skoda)mercedes bmw man psa (ppeugeot citroen) reanault ford mitsubishi nissan i toyota w fazie testów co tu duzo mowić niech to wkoncu dopuszczą do normalnej produkcji
fuzel / 83.16.56.* / 2006-05-13 13:17
W Polsce obowiązuje od wielu lat norma na dodatek etanolu bezwodnego di benzyny. Może to byc maksymalnie 5 %. Dytrybutory nie muszą być specjalnie oznakowane, ani tym podobne. Od dawna na takim paliwei wszyscy jeździli , niezależnie od tego gdzie tankowali. Najczęściej stosowany był dodatek 4,5 %. To fakty. Gadanie o psuciu się silników , utracie gwarancji , dodatku nie wiadomo jakiego % etanolu ,skoro ustawa miała podawać tylko dodatek min. to BZDURY i tak zwana polityka.
Nona / 68.239.199.* / 2006-05-12 15:46
nie matrw sie, zamiast do tanku zaniesiesz pieniadze do banku tylko zacznij uzywac kapsulki MPG. Nie beda straszne kary za nadprodukcje wlasnych biopaliw.
cba / 83.28.192.* / 2006-05-11 22:16
Chlopi znow wam lepper kopie w d... sasiad niema rzepaku wiec produkuje cos innego a wy nie mozecie mu sprzedac troche bio bo \'\'cba\
manieeek / 83.242.88.* / 2006-05-11 00:24
Jak zwykle w polsce jest wszystko na NIE !!! Ludzie przecież gdy wprowadzą biopaliwo i silniki bedą szybciej padać to się zmniejszy berobocie !!! warsztaty samochodowe bedą powstawać nowe a do starych bedą więcej zatrudniać ludzi :))) ps. w polsce nie ma miast !!! bo jak zbudować miasto we WSI ???
dari / 83.25.219.* / 2006-05-09 11:51
Jak tylko wprowadzą biopaliwa bogatsze w etanol niż 5% od razu się przerzucam. Podobno Rafineria Gdańska od wielu lat stosuje dodatek 5% etanolu - jakoś mojemu samochodowi się nic nie stało od jeżdżenia na nim, a tankuję 95% na stacjach Lotosu. Jeśli chodzi o brak przystosowania to tylko Opel nie wyraża zgody na tankowanie biopaliw, inne koncerny twierdzą, że ich samochody są przystosowane do ich spalania. Mój samochód to właśnie Opel i jak piszę wyżej nic mu się nie dzieje, a jak tylko będzie dytrybutor z biopaliwem od razu się przerzucam. Wynika to przede wszystkim z mojej świadomości ekologicznej i makroekonomicznej.
jj_Makro / 82.143.136.* / 2006-05-12 22:34
Niech wszyscy sobie poczytają, jak ludzie śmigają mercami na rzepak, i co o tym piszą!!!!
Daleko nie trzeba szukac...
google: DIESEL ALTERNATYWNY
DIESEL NA RZEPAK (zamiast ON -> OR )

Powiem tak:

Ta decyzja (jak tylko przejdzie) to bedzie jeden z wiekszych sukcesów tego rządu!!! I całe szczęście, że w porę to(paliwa bio) legalizują, bo będą z tego mieli zyski (podatek).
A jak ktoś nie wierzy, że rolnicy także jeżdżą traktorami na rzepak, to niech zobaczy, co rośnie wokół każdej wsi.....

Pozdro!!!!! PS. Ja sam jeżdżę na 100% OR hihihihihi....
Zbig / 62.87.178.* / 2006-05-12 09:18
Nie żartuj sobie, tu są poruszane ważne sprawy
Mikosz / 83.11.73.* / 2006-05-09 00:08
Na etanolu i oleju roślnnym można było już dawno jeździć tylko rządy to blokują ze względu na trudności związne kontrolą produkcji. Ciekaw jestem jak będzie ściagany rolnik, który zasieje rzepak, zbierze go i wyciśnie olej, na którym będzie jeździł lub go sprzedawał. Albo jak ktoś mnie nakryje, że wlewam do zbiornika olej jadalny ze sklepu spożywczego. Co będzie mi za to groziło? A jeśli kiedyś wymyślą napęd na mocz. To jak rząd będzie kontrolował produkcję tego \
Andre / 212.244.100.* / 2006-05-08 22:14
Bodajże w Brazylii całą komunikacja miejska jeździ na etanolu który produkują z trzciny cukrowej. Mniej śmierdzi, rozwija w kraju miejsca pracy i dobrze wpływa na bilans płatniczy. No i jak zakręcą im kurek będzie czym dojechac do pracy ;-)
Lee Voytee / 87.206.236.* / 2006-05-09 09:26
A pod uprawy tej trzciny wycinają dziennie tysiące hektarów dziewiczych puszcz. Sami podcinamy gałąź na której siedzimy
abraxasss / 83.21.26.* / 2006-05-09 21:58
Istnieją badania mające na celu przetwarzanie produkt ów zawierających celuloze na etanol. Przynajmniej ja zetknełam się z jednym takim artykułem naukowym. W ten sposób z jednego drzewa powstanei wiecej etanolu niz z trawy ktora rosnie na tej ziemi... co rpawdopodobnie dopomoze rozwijaniu swiadomosci ekologicznej... i dbania o drzewa... ot chocby z teog powodu ze bedzie to oplacalne.

Taki pomysl juz istnieje... i wykorzystywany byl podczas drugiej wojny swiatowej... nie wiem doklandie jak brzmi polska nazwa, ale chodizlo o samochody zasilane drewnem, ktore poddawalo sie krakingowi w cleu uzyskania lotnych weglowodorow. Praca ktora czytalam dotyczyla katalizatorow, ktore obnizylyby koszty tkaiej produkcji.

Badzmy dobrej mysli, im szybciej przyzwyczaimy sie do tej idei biopaliw, tym latwiej nam bedzie zrozumiec ze to wcale nie tak źle.

Problemem sa jedynie korzysci majatkowe ktore pewne grupy spoleczne jakie moga wywierac na nas wszystkich wplyw.
A poza tym pozostaje aspekt kontroli. Nieoszukujmy sie... wplywy z paliw sa jednym z glownych wplywow do budzetu. Panstwo tka latwo nei odpusci tej kontroli. Tylko prosze nei badzcie negatywni z gory.
abraxasss / 83.21.37.* / 2006-05-08 20:42
Z jednej strony wydaje mi się że macie rację, a mianowicie, iż nie wiadomo jak zareagują nasze silniki. Czytałam jednakże raport Amerykańskich użytkowników drogi. Znikomy procent zdawał sobie sprawę z tego iż ich auta są już przystosowane do takiego rodzaju paliwa, czyli zawierającego etanol. Nie jestem tego na 100% pewna, ale logicznie podchodząc do sprawy silniki musza być zrobione ze stali kwasoodpornej. Z tego co mi wiadomo takie silniki sie produkuje. Uważam, że ciekawym tematem opracowania jakiegoś artykułu byłoby sprawdzenie jakie marki samochodów sa już przygotowane na ten krok.

Jeśli zaś chodzi o etanol, to wydaje mi się, że tym właściwie Polska stoi, i powinnismy się cieszyć, że zostanei on przemycony nie tylko do gardeł Polaków, ale również do naszych baków. Pali się on o wiele łatwiej i pozostawia mniej zanieczyszczeń. Jeśli zatem idzie o ekologiczny aspekt - same za.

Ekonomiczny? Sójrzcie na Polskie pola - rzepak na każdym kroku, ziemniaki i żyto są najczęściej uprawianymi roślinami. Same zalety. Gdyby był możliwy również import do tak małych państw np. Estonii, która nei posiada zbyt dużej powierzchni rolnej, lub do Finlandii, która nei posiada aż tak wysokich zdolności produkcyjnych w dziedzinie rolnictwa, jak nasz kraj, stałoby się to szansą dla Polski.

A cena paliwa nie zmaleje, ponieważ na biopaliwa, o ile mi wiadomo z artykułów jakie na ten temat przeczytałam, akcyza jest dużo większa niż na zwykłe paliwa. Porównywalna jest z akcyza na paliwa samolotowe.

Żałuję ejdynie, ze wszelkie artykuły w prasie i wypowiedzi sceptyków w radio i telewizji są tak jednostronne. Wypadałoby ludzi zapoznać z tematyką bliżej, i pokazac im więcej pozytywnych aspektów sprawy. Jak do tej pory artykuły takei dostępne sa w rocnzikach lub kwartalnikach dostepnych na zamówienie. Tutaj leżałaby rola mediów, aby poszerzyc wiedze społeczenstwa o tym fakcie.
walcz ze złodziejami / 80.53.244.* / 2006-05-08 19:48
Jak pisze „Gazeta Wyborcza”, na własny użytek będzie można wyprodukować maksymalnie do 100 litrów biopaliwa na hektar użytków rolnych. Biopaliwo będzie musiało spełniać normy jakości, choć nie trzeba będzie starać się o potwierdzający to certyfikat.

jakie normy wkoncu to muj samochd lub ciagnik i moja sprawa co do niego leje
ktoś / 83.24.175.* / 2006-05-08 20:21
Może i Pański samochód, ale środowisko naturalne raczej do Pana nie należy.
Miroka / 81.190.2.* / 2006-05-10 16:38
Nie czarujy się - tu nie chodzi o środowisko, tylko o kasę. Jeżeli każdy będzie produkował paliwo na własny użytek , znajdzie się wielu przedsiębiorczych, którzy zaczną na tym zarabiać i skończą się ogromne zyski koncernów paliwowych, nie mówiąc już o wpływach do budżetu z tytułu sprzedaży paliw. Ja jestem za - na tym przecież polega wolna konkurencja. Obecnie państwo (czytaj: grupy ludzi posiadające władzę i możliwości ciągnięcia zysków za pomocą ustanawiania przepisów prawnych wymuszających powszechne kupowanie oferowanych przez nich towarów czy usług, które w normalnych warunkach nie byłyby nikomu potrzebne) jest żywotnie zainteresowane jak największym ograniczeniem wolnej przedsiębiorczości - temu przecież służą wszystkie ograniczenia, koncesje, pozwolenia, kasy fiskalne i inne pomysły. Gdyby tych ograniczeń nie było, każdy mógłby produkować to, co mu jest potrzebne czy na czym widzi możliwość wzbogacenia się, a wtedy skończyłby się monopol wielkiego kapitału, który ma swoje wpływy na odpowiednich szczeblach włądzy ustawodawczej (i nie tylko).
samolep / 83.26.238.* / 2006-05-08 19:08
I całe szczęście, szkoda tylko że do problemu bierzemy się bez pomysłu, planu i ... kasy. Biopaliwa powinny stać się wizytówką Polski - wszak rzepak to 'nasza specjalność', podobnie jak trzcina sukrowa w Brazylii. Mogą oni, możemy i my. Paradoksalnie, Endrju może dokonać tu przełomu
Slawek / 83.17.24.* / 2006-05-08 19:39
O tak, do czasu az sie zrobi afera kiedy paru ludziom popsuja sie silniki w samochodach jezdzacych na biopaliwie, koncerny samochodowe odpowiedza, ze warunki gwarancyjne nie uwzgledniaja wlewania do bakow takich bio-mieszanek wiec gwarancji nie uznaja...i mamy problem. Kto wtedy bedzie placil? Zapewne panstwo polskie - za przymus tankowania bio-paliwa bez dania kierowcom mozliwosci wyboru. A swoja droga skad w tym kraju takie ciagle tendencje do mowienia innym jak maja zyc? Jestem wolnym czlowiekiem i sam chce decydowac o tym co leje do baku.
docXX / 62.87.178.* / 2006-05-12 09:21
Przecież Lepper jest wicepremierem, jak to skąd
jj_Makro / 82.143.136.* / 2006-05-12 22:40
:) hehehe

Już sama unia jest w takim założeniu (mówić innym jak mają żyć)
djprezes / 80.55.140.* / 2006-05-08 17:40
Gratulacje! Wreszcie paliwa potanieją, a tankując autko nie będziemy wspierać tylko ruskich ale także polską gospodarke!

Ogromny plus dla rządu za wprowadzanie bio-paliw!
Slawek / 83.17.24.* / 2006-05-08 17:56
Buahaha, a niby dlaczego paliwo mialoby potaniec? Rafinerie po prostu beda sie musialy podzielic zyskami z producentami rolnymi. I tyle. Wiec dlaczego mieliby obnizac cene benzyny i podcinac galaz na ktorej siedza? Dlaczego maja zarabiac mniej skoro moga wiecej? A tankujac autko nie wspierasz "ruskich" ale glownie budzet bo grubo ponad polowa ceny benzyny to podatki.
jj_Makro / 82.143.136.* / 2006-05-12 22:42
W ostatnim zdaniu sam się zamotałeś ze sobą :)
Chyba sam siebie nie zrozumiałeś, co chciałeś napisać! hahaha
przedsiębiorczy / 83.143.162.* / 2006-05-08 14:19
kiedy? jak poumierają moherowcy.
x-trade / 194.4.130.* / 2006-05-08 14:11
Dlaczego nie można wprowadzić mechanizmu rynkowego? W przypadku paliwa zanieczyszczonego biokomponentami, państwo rezygnuje z części podatków - i można je kupić taniej.
Silnik mojego samochodu wyje z rozpaczy
Kierowca / 82.143.136.* / 2006-05-08 14:22
Czlowieku! Zanieczyszczonego?? Nareszcie oderwiemy sie choc troche od ruskich! A na tym da sie jezdzic i samochody mniej palą! I nic Ci to nie zaszkodzi,a tylko zmniejszy bezrobocie.
Slawek / 83.17.24.* / 2006-05-08 14:37
1. Tak, zanieczyszczonego. Przeczytaj warunki gwarancyjne dla silnika swojego samochodu. Nie ma tam mowy o biopaliwie. Potwierdzaja to tez koncerny koncerny samochodowe.
2. Czy na tym da sie jezdzic nie wiadomo bo jak czytales w artykule nikt tego jeszcze nie wprowadzil na taka skale.
3. Czy sie zmniejszy bezrobocie? Watpie bo niby czemu mialoby sie zmniejszyc? Wiem natomiast ze producenci rolni niezle na tym zarobia.
4. Wolalbym, zeby Polska byla prymusem w innych dziedzinach niz napychania kieszeni elektoratowi obecnego rzadu.
dyslektyk obserwator / 83.14.124.* / 2006-05-08 15:24
Z pierwszym się zgodzę polskę czkają milionowe odszkodowania bo ludzie będą pozywać panstwo za ewentualne uszkodzenia. Trzeba by było ustawowo włączyć w obowiązki gwaranta takie uszkodzenia. Z drugim sie nie zgodzę da się jezidzić nawet na samych estrach ale trzeba często wymieniać filtr paliwa. Oczywiście na samych estrach nie da się jezidzić w dizlach. ale taka dawka jak proponują nie grozi niczym ile ludzi tankuje biodizel w trzebini (rafineria) i jest dobrze po prostu jest dużo tańszy. Co do trzeciego to mamy rząd Narodowo-LUDOWO-katolicki (pis i spółka) więc co chcesz. Z ostatnim też się zgodzę ale mamy co ześmy sobie wybrali (bo przesież wszystko wina platformy :)
Slawek / 83.17.24.* / 2006-05-08 16:27
Taaa, ktora ciagle nie moze otrzasnac sie z szoku po przegranych wyborach ;-)
Zbychu / 62.87.178.* / 2006-05-12 09:25
Platforma się nie może otrząsnąć? A skąd taki pomysł? Na razie notowania partii rządzących lecą a ich nie. Oni po prostu czekają, za 3,5 roku ani PiS ani Samoobrona nie wejdą do rządu.
do początku nowsze
1 2

Najnowsze wpisy