Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Budowa drogi ekspresowej S8. Nowy odcinek oddany do ruchu

Budowa drogi ekspresowej S8. Nowy odcinek oddany do ruchu

Wyświetlaj:
Moment / 89.72.184.* / 2015-02-26 15:04
Autostrada z Piotrkowa do Częstochowy POwinna być budowana na nowym miejscu, a nie na gierkówce, która już została zbudowana i spłacona przez polskie społeczeństwo.
Podróżnik / 46.175.46.* / 2015-02-26 11:37
Oczywiście jak zwykle zachwyty na temat wszystkiego co ma ułatwić ruch Warszawce. Podbiera ona od lat pieniądze przeznaczone na inne drogi co najmniej tak ważne jak te prowadzące do Warszawy. Dla przykładu, bardzo ważna S5 z Wrocławia do Poznania jest wyrzuca z planów od 12 lat, a jazda nią to wrażenia ekstremalne. Ostatnio leciałem samolotem z Alicante do Wrocławia 3 godziny. Samolot lądował o 15. Na parkingu przed lotniskiem stał mój samochód. Wsiadłem natychmiast i obwodnicą Wrocławia dojechałem do zapchanej szosy na Poznań. Jeżdżę ostro, samochód mam szybki ale do Poznania dojechałem po 5 godzinach 20 minutach. W dzień powszedni w tych godzinach to normalny czas przejazdu. No, ale Warszawskie drogi są ważniejsze.
lolo8503085 / 89.72.33.* / 2015-02-26 22:59
wieśniaki w drugiej kolejności ...pozdro
zeno / 95.49.168.* / 2015-02-26 13:31
Gadasz głupoty.
Po pierwsze Łódz stała sie głównym puntktem tranzytowym w Polsce. ta trasa skraca podróż do Gdańska oraz tranzyt na Białoruś i odciąża "gierkówkę" która była główną droga dla tirów na szlaku północ południe przez ostanie 30 lat. Problemem jest teraz przepustowść dla ruchu którtkiego na styku mazowsze- łódzkie-wielkopolska i brak obwodnicy Łodzi. A akurat ten przetarg będzie rozpisany szybciej niż obwodnice Warszawy.
Po drugie trochę wiecej sensu ma budowanie dróg w obszarze miast które dzieli po 100-120 km i przemieszcza sie nimi co tydzień 3-4 miliony ludzi niż budowanie autostrady z Wrocławia do Szczecina. A tak sie zabawnie złożyło że do samej wspomnianej Warszawki przyjeżdza codziennie ponad 1 milion ludzi do pracy. Dzieki bogu wiekszość jednak w grupach albo transportem publicznym, albo zostają na tydzień.
Wrocławiak / 46.175.46.* / 2015-02-26 13:58
Głupotki to ty gadasz. To takie warszawskie nie widzenie dalej niż czubek własnego nosa. Czy wiesz, że chociaż znacznie dalej niż przez Poznań, większość ludzi jeżdzi teraz z z południowo zachodniej Polski do Szczecina lub Świnoujścia przez Berlin a nie najkrótszą drogą przez Poznań. Skąd masz to wiedzieć jak siedzisz w Warsiawce i wymyślasz wiekopomne prawdy nie mając pojęcia jaka jest rzeczywistość. To jest taka logika jaką kiedyś zaprezentował jakiś oszołom z pomocy społecznej. Chodził po domach biednych ludzi i potem w raporcie napisał, że biednym ludziom nie jest potrzebna zapomoga na dożywianie, bo nie mają w zwyczaju jadać obiadu ani kolacji.
Sedes_z_Szaletu / 213.238.69.* / 2014-11-29 13:47
Dlatego natychmiastowej INTERWENCJI wymaga WĄSKIE GARDŁO powstające na budowanej właśnie A1-Wschodniej Obwodnicy Łodzi (WOŁ). Odcinek ten przejmie bowiem nie tylko ogromny potok aut z kierunku N-S (Gdańsk-Katowice), lecz także strumień NE-SW (z nowej S8 do A2 : Litwa-Wawa-Łodź-Wrocław-Niemcy/Czechy - patrz-mapka: http://imgur.com/T0MMSWj ) Na to wszystko NAŁOŻY SIĘ jeszcze podłódzki potok wewnątrzaglomeracyjny (relacje: Kutno-Łódź-Piotrków Tryb., Sieradz-Zd.Wola-Łódź-Łowicz)
Tymczasem A1-WOŁ budowana jest w KARYKATURALNYM wręcz przekroju 2x2 pasy, który TAM MUSI okazać się NIEWYSTARCZAJĄCY ! KORKI na tak wąskiej A1-WOŁ są MUROWANE !!! CODZIENNIE ! Zwłaszcza w porannym i popołudniowym szczycie. . . .
P.S. Na całym świecie miejskie i podmiejskie odcinki autostrad, które charakteryzują się przecież znacznymi fluktuacjami natężenia ruchu w rytm przemieszczania się potoków pracowniczych, buduje się SZERSZE, niż te, które biegną przez pola i lasy ! Świat to wie, łódzka GDDKiA - nie !!! (żądzą tam 4 niekumate niewiasty-dyrektory + 1 inżynier d/s bez znaczenia)
Chociaż i u nas : S2 w Wawie ma od 2x3 do 2x7 pasów; podwrocławska A8 ma 2x3-2x4 pasy, A2 od Pruszkowa do Konotopy - 2x4 ; między węzłami w Strykowie A2 ma od 2x3 do 2x4 pasy ! Tymczasem najważniejszy w całej polskiej sieci drogowej odcinek A1-WOŁ ma mieć zaledwie 2x2 pasy. To PIRAMIDALNY ABSURD, OCZYWISTY NONSENS, ŚWIADECTWO NIEKOMPETENCJI i BRAKU WYOBRAŹNI "speców" z GDDKiA ! To nie jest oszczędność, lecz czystej wody niegospodarność ! Bo konieczność dobudowania trzeciego pasa dla udrożnienia A1-WOŁ stanie się oczywista wkrótce po otwarciu tego odcinka. Wydamy przeszło miliard złotych a obudzimy się w korkach i z przysłowiową "ręką w nocniku". PRZEbudowa zaś A1 "pod ruchem" okaże się o wiele bardziej kosztowna, niepomiernie bardziej uciążliwa i potrwa znacznie dłużej, niż jej budowa od razu w niezbędnym na tym odcinku przekroju 2x3 pasy, który stanowi tam absolutne MINIMUM !
Nie wyrzucajmy publicznych, NASZYCH pieniędzy w błoto ! Czy PO-lak mądry PO-trafi być wyłącznie dopiero PO szkodzie??!..

Najnowsze wpisy