Forum Polityka, aktualnościŚwiat

Co dalej z niemiecką płacą minimalną? Bieńkowska ujawnia

Co dalej z niemiecką płacą minimalną? Bieńkowska ujawnia

Wyświetlaj:
deerymkadeefu / 82.145.221.* / 2015-04-10 20:53
A CO DALEJ Z poLSKĄ PŁACĄ MINIMALNĄ 1750 PLN, POWINNO BYC WYNAGRODZENIE ZA NIERZĄDY W KRAJU DLA NIERZĄDZACYCH.. niepozdrawiam.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
tom12345 / 95.40.22.* / 2015-04-10 17:09
że praca okresowa w rolnictwie przy zbiorach itp. jest pominięta w tej ustawie... Więc jest to ustawa wyłącznie aby ukrócić konkurencję w sektorze transportowym!!
MKI / 178.42.207.* / 2015-04-10 16:25
Demokratyczna Polska PO 25 latach przemian na niekorzyść nie przetrwa bez niewolniczej pracy za 3,43 Polskich nowych złotych na godzinę . Takich mamy ,,przywódców" naród chciał naród ma .
jarek 555 / 212.77.105.* / 2015-04-10 14:56
sprawa się wyprostuje jak euro będzie równe złotówce. 8,5 złotego na godzinę to chyba nie kosmos
bolko 23 / 80.238.78.* / 2015-04-10 14:18
To chyba cała unia ma okreslić i wypowiedzieć sie tak jak w kazdej sprawie a nie Niemcy oni niech daja swoim nawet po 100 euro za godzinę..
kkiji / 94.254.145.* / 2015-04-10 14:51
Wypowiedzial sie idiota a Ty pewnie jestes pracodawca i wszystko placisz kierowca co im sie nalezy tak hahahah
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
qwert333 / 83.22.207.* / 2015-04-10 13:59
A jak ja leciałem samolotem nad terytorium Niemiec służbowo to za ten czas przelotu też mi się należy po 8,5 euro?
AW189 / 83.4.216.* / 2015-04-10 21:45
Tak- wynika to z ustawy MiLoG. Odpowiednio wczesniej twój pracodawca powinien to zgłosić do BundesFinanz w Koln. Sporządzac dokumenty za ten okres w jezyku niemieckim i przechowywac je tak aby władze niemieckie przez 2 laty mogły je kontrolowac. To nie jest żart - to wynika z niemieckich przepisów o płcy minimalnej...
putrament / 162.157.11.* / 2015-04-10 13:38
A o dalej z polską płacą minimalną?
Gilardo / 205.203.176.* / 2015-04-10 13:34
Niemieckie państwo uznało, że minimum potrzebne do godnego życia to 1360EUR za pełen etat, państwo Polskie, że wystarczy 1750PLN.
Cena za olej napędowy 1,20EUR vs. 4,60PLN, ceny jedzenia w discountach typu Lidl, Aldi na niemal jednakowym poziomie. Nie trzeba już budować obozów pracy, cały nasz kraj zamienia się w takowy.
ekran. / 79.201.44.* / 2015-04-10 14:16
Czas już najwyższy aby politycy polaków traktowali poważnie i zajeli się naszym wynagrodzeniem i egzystecja nasza wegetacja właściwie. ..
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Mlody Demokrata / 176.221.120.* / 2015-04-10 13:16
o najsilniejsza gospodarke w UE, jest nie tyle smieszna, co zalosna?
MariannaB / 93.210.68.* / 2015-04-10 13:08
Zadaniem rzadu jest takie regulowanie gospodarka, aby funkcjonowala. Podwyzszenie minimalnej placy daje srodki do zycia pracownikom (z pracy) oszczedzajac wydatki na zasilki spoleczne. Jednoczesnie powoduje wyzsze koszty dla firm. Nie chodzi tu o wszystkie firmy, tylko o kilka szczegolnych branz i zawodow, w ktorych zarabialo sie malo. Aby zaklady fryzjerskie nie splajtowaly podniesiono troche ceny dla klientow. Podobnie sprzataczki i pokojowki w hotelach. W fabrykach od dawna zarabia sie znacznie wiecej.
Awantura polskich firm spedycyjnych jest smieszna! Niemieccy spedytorzy placa wiecej i stracili juz rynek w swoim panstwie. Jeszcze przed wprowadzeniem placy minimalne. Zmuszanie polskich firm do placenia stawki niemieckiej za prace na terenie Niemiec jest dzialaniem ochronnym dla swoich firm. Nikt nie zmusza polakow do placenia takiej stawki za prace w Polsce.
AndrzeWys / 83.4.216.* / 2015-04-10 21:58
Stawka to rzecz umowna. Do niemieckiego wynagrodzenia kierowcy dolicza sie 1/2 diety, oraz ryczałtu za nocleg. Polakom tego nie wolno robic. Polska firma odpowiednio wczesniej musi zgłosić do BundesFinanz w Koln każdego kierowcę który wjedzie do Niemiec. Sporządzac dokumenty za ten okres w jezyku niemieckim i przechowywac je tak aby władze niemieckie przez 2 laty mogły je kontrolowac. Niemcy nie maja takich obowiązków.. Prowadzę małą firmę transportową. Dla mnie nie stawki są istotne ale te obowiązki. W zasadzie powinienem zatrudnić niemiecką księgową, aby prowadziła dokumenty dla Niemców. Co bedzie jeśli to zostanie utrzymane i podobne przepisy wprowadzą Francuzi, Belgowie czy Włosi (o czym juz wspominaja). Na każdy z tych krajów dokumenty w ich języku ??? To ma być UNIA ???
Polakkk / 93.181.2.* / 2015-04-11 01:58
Nieprawda. W tych 8,50 euro brutto nie moze byc zawarte nic - zadne diety, dodatki czy inne bonusy. Tak jest w Niemczech, nie opowiadaj bajek. W firmie, w ktorej pracuje w Niemczech, wszystkim kierowcom podniesli podstawowe pensje, chociaz razem z dodatkami zarabiali duzo wiecej niz 8,50 na godzine... A to, ze polski przedsiebiorca kupujacy fracht po niemieckich stawkach nie placi polskiemu kierowcy tyle ile Niemiecki Przedsiebiorca niemieckiemu kierowcy, to juz swiadczy o niekompetencji polskich przedsiebiorcow!
bghyti / 93.175.167.* / 2015-04-10 13:07
Oj boli Polskich pracodawców wyzyskiwaczy ta płaca minimalna ,jak to może być płacić Polskim pracownikom godziwie nie da się !!!
MariannaB / 93.210.68.* / 2015-04-10 13:14
Zastanawia mnie tylko, dlaczego polscy robotnicy tak bardzo tym wyzyskiwaczon wspolczuja?
j247 / 77.252.106.* / 2015-04-10 13:07
I taką samą płacę minimalną wprowadzić w Polsce. Również w firmach z kapitałem niemieckim
MariannaB / 93.210.68.* / 2015-04-10 13:11
Dobrze gada!
Polski rzad powinien u siebie wprowadzic minimalna stawke godzinowa!Moze byc taka sama. Ale wtedy beda protestowac nie tylko polscy spedytorzy!!!!
Pablo572 / 79.188.253.* / 2015-04-10 13:02
pośrednia dyskryminacja i próba zablokowania rynku.
MariannaB / 93.210.68.* / 2015-04-10 12:43
Mysle, ze Niemcy wiedza co robia. Za prace na calym etacie trzeba tyle zarobic, aby dalo sie z tego przezyc. Ci ktorzy zarabiali mniej dostawali od pracodawcy wnioski o zasilki spoleczne i byli wysylani -po reszte- do urzedu. W efekcie panstwo finansowalo firmy, ktore nie chcialy godziwie placic. Wprowadzenie stawki minimalnej ma zlikwidowac takie praktyki. Niemcy wprowadzaja te zasade u siebie. Jesli polskim firmom sie to nie podoba, to musza po prostu omijac tereny niemieckie i nie robic z Niemcami interesow. Zobaczymy kto i jak na tym wyjdzie. Wielu polakow, ktorzy pracuja w Niemczech ciesza sie z tej stawki minimalnej. Zwlaszcza ci, co pracuja w Niemczech, a zyja w Polsce. Pyskuja tylko ci, ktorym troche zmniejszy sie zysk, bo beda musieli wiecej zaplacic pracownikom. Zastanawia mnie dlaczego tak sie o nich martwicie. Jesli nie oplaca sie im jezdzic po Niemczech, to niech jezdza gdzie indziej po Europie. Wolny rynek, nikt im tego nie broni!
Mainhatan / 87.155.90.* / 2015-04-10 12:47
Nie moglabym lepiej tego ujac !!
adelajdka / 109.243.37.* / 2015-04-10 21:00
zgadzam się, mój mąż jest kierowca ,jeździ wyłącznie do Niemiec, bardzo martwi się jego pracodawca , bo może trzeba będzie kierowcom wypłacić należne wynagrodzenie ale przede wszystkim pokazać to na papierze i jeszcze odprowadzić należne składki. Nie kupi się kolejnego tira w rok , tylko może dopiero za dwa , trzy lata. a tak co rok to nowe auto i płacze że ma ciągle mało , polscy nowobogaccy
AndrzeWys / 83.4.216.* / 2015-04-10 22:05
Nie martw się o kolejne TIR-y właściciela (te bierze w leasingu). Martw sie raczej aby Twój mąż miał pracę. Po utrzymaniu tego niemieckiego przepisu i sankcji na wschodzie 60 - 70 % małych (do 10 -15 aut) polskich firm transportowych znacząco zredukuje zatrudnienie. Nie bedziemy konkurencyjni - Bułgarzy, Rumuni, Czesi, Słowacy mają dużo mniejsze obciązenia płac. Również Niemcy mają niższy VAT, jak i obciązenia płacowe...
Realista / 93.181.2.* / 2015-04-11 02:07
Masz racje! Zredukuja zatrudnienie na pewno! Kazdy wlasciciel 10-15 tirow wsiadzie za kierownice i bedzie jezdzil samodzielnie! To dlaczego niemiecki wlasciciel placi tyle kierowcy a polski wlasciciel nie chce lub nie umie tego zrobic? Jak nie potrafisz prowadzic firmy, to zamknij interes. Twoi kierowcy pojda do takiego, co potrafi. Ilosc towaru do przewozu nie zmniejszy sie, po prostu rynek przejmie twoj kawalek tortu.
ja33 / 46.112.254.* / 2015-04-10 12:38
przypomne za marke placilismy 2 złote..niemcy praktycznie markę zamienili na euro w stosunku
1:1//więc w Oilsace stawka powinna być dzis 4,25 Euro/h czyli 17 zlotych.latwo wyliczyć ,że minimalna placa powinna wynieść 17 x 176 h czyli
2992 zlote.wiec jak to jest ...10 lat w unii a Polakom wciska sie tragiczne minimalne wynagrodzenie???kto tym krajewm rzadzi???co na to Tus szef KE???

Najnowsze wpisy