Forum Forum dla firmZakładanie firmy

Działalność - fotografia

Działalność - fotografia

vjtsno / 2013-07-30 23:30
Witam, zastanawiam się od jakiegoś czasu nad założeniem własnej działalności, chciałabym móc się legalnie reklamować, mieszkam w małym mieście więc obawiam się również, iż konkurencja będzie chciała się troszkę pomścić na mnie przy pomocy skarbówki. robię przede wszystkim zdjęcia na ślubach/chrzcinach itp, ale także zajmuję się fotografią reklamową czy robieniem filmów promocyjnych. W tym roku na okres weselny mam całkiem dużo wesel, (czerwiec, lipiec, sierpień prawie każda sobota, zlecenia po około 1500 pln). Na dotację nie mogę liczyć, bo nadal studiuję więc nie mogę się zarejestrować jako bezrobotna. Powinnam wybrać chyba opodatkowanie na zasadach ogólnych, bo ryczałt przy fotografii komercyjnej o ile mi wiadomo jest wyłączony? A czy powinnam zostać vatowcem? Będę miała zarówno klientów indywidualnych (fotografia ślubna) ale też inne firmy, które chciałyby sobie odliczyć vat (fotografia reklamowa i inne zlecenia), dlatego nie wiem co mam robić. Wiem, ze przejście na vat jest bezproblemowe, ale z vat na zwolnienie od vat trzeba czekać 3 lata więc chcę podjąć słuszną decyzję. Dodam, że sprzęt foto mam już całkiem dobry ale ciągle dokupuje nowe obiektywy i inne akcesoria więc tych kosztów troszkę będzie i są one jak wiadomo przy sprzęcie foto-video całkiem duże.
Wyświetlaj:
matry67 / 79.191.137.* / 2021-02-22 13:39
od siebie polecam www.rajfoto.pl
wd222 / 37.47.39.* / 2017-12-03 16:20
jakby ktoś szukał porządnego kursu fotografii w Poznaniu to polecam http://www.kreatywne-foto-warsztaty.pl/
szty / 89.78.146.* / 2014-05-06 11:07
pamiętaj, że koszty to nie tylko zakup sprzętu ale i jego amortyzacja. korpusy aparatów się zużywają. do tego koszty oprogramowania - niestety obecnie obróbka cyfrowa jest niezbędna a profesjonalne programy są bardzo drogie.