adiabenicus
/ 194.181.152.* / 2012-11-20 16:27
Poniżej opisuję doświadczenia z liniami lotniczymi ENTER AIR, będące udziałem moim i mojej małżonki, na tle innych historii niezbyt wyjątkowe - ten sam rodzaj arogancji i lekceważenia podstawowych obowiązków przewoźnika lotniczego ze strony Enter Air, nie mówiąc o jednoznacznie okazywanej pogardzie dla pasażera. Dochodzi do tego zasmucający poziom komunikacji z klientem w mediach społecznościowych. Mój komentarz, zawierający krytyczne uwagi nt. jakości usług Enter Air, został usunięty z profilu Enter Air na portalu Facebook (https://www.facebook.com/pages/Enter-Air/146933795361737) bez jakiejkolwiek próby ustosunkowania się do podniesionych zarzutów. W Internecie można przeczytać, że innym osobom w takich sytuacjach blokowano dostęp do tego profilu.
W dniach 2012-09-19 - 2012-10-03 byliśmy z żoną w Turcji, organizator Rainbow Tours, przelot w obie strony linie lotnicze Enter Air. Odwołany został planowany na dzień 2012-10-03, godz. 13:00 czasu lokalnego lot powrotny na trasie Antalya-Kraków, sygn. ENT7634. O odwołaniu lotu ENT7634 dowiedzieliśmy się w przeddzień wylotu, na ok. 22 godziny przed planowanym startem. Połączenie zastępcze innymi liniami lotniczymi z wylotem 11 godzin później, 2012-10-03 o godz. 23:59 czasu lokalnego, z lądowaniem w Poznaniu i przejazdem do Krakowa drogą lądową. Ponieważ lot o sygn. ENT7634 został odwołany, znajdują zastosowanie zapisy art. 5 Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku, ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów.
Linie Enter Air jako obsługujący przewoźnik nie zrealizowały wobec nas świadczeń, opisanych w art. 9 Rozporządzenia (WE) nr 261/2004, w szczególności wliczając w to: prawo do posiłków oraz napoi, a także prawo do dwóch rozmów telefonicznych i innych, określonych w art. 8, ust. 2 Rozporządzenia (WE) nr 261/2004.
W opisanej sytuacji postanowiliśmy skorzystać z przysługującego nam prawa do ubiegania się o odszkodowanie od obsługującego przewoźnika lotniczego, którego zasady określa art. 7 Rozporządzenia (WE) nr 261/2004. W odpowiedzi na złożoną reklamację przedstawiciel Enter Air oświadcza, że odwołanego lotu o sygn. ENT7634... w ogóle nie było. w związku z czym przewoźnik nie mógł go odwołać. W rzeczywistości, lot był planowany i znajdował się w rozkładzie lotów dostarczanym przez organizatora imprezy turystycznej, a imienne Vouchery na przelot na trasie Antalya-Kraków lotem o sygn. ENT7634 otrzymaliśmy z żoną już w dniu wylotu z Polski do Turcji, tj. 2012-09-19.
O fakcie odwołania "wirtualnego" lotu ENT7634 i o tym, co z tego wynikło, pozwolimy się teraz wypowiedzieć Urzędowi Lotnictwa Cywilnego. Szczere pozdrowienia dla wszystkich, którzy skorzystali z usług Enter Air - przede wszystkim dla Tych, którym faktycznie udało się znaleźć w roli pasażerów.
Przestrzegamy wszystkich przed korzystaniem z usług tych linii lotniczych. Dzień powrotu z wycieczki, anulowany lot, wylot do kraju innymi liniami 11 godzin później. Odwołują zaplanowane wcześniej loty, nie realizują gwarantowanych w takich przypadkach świadczeń, uchylając się następnie od zrealizowania należnych pasażerom świadczeń odszkodowawczych, ponadto ze swojego profilu na Facebooku (https://www.facebook.com/pages/Enter-Air/146933795361737) usuwają wszelkie nieprzychylne komentarze, roi się tam za to od peanów na cześć Enter Air, pisanych zapewne przez dwudziestoparoletnich pracowników tej osobliwej firmy.
Kochani! Pytajcie w biurach podróży, jakie linie lotnicze realizują przeloty na trasach Waszych wycieczek. Opisaną sprawę odwołanego lotu kierujemy obecnie do Urzędu Lotnictwa Cywilnego, w razie potrzeby świadczenia odszkodowawcze będziemy egzekwować od Enter Air na drodze postępowania sądowego.