Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Katastrofa kolejowa. Zdaniem ekspertów można było jej uniknąć

Katastrofa kolejowa. Zdaniem ekspertów można było jej uniknąć

Wyświetlaj:
poleczka / 2012-03-14 22:09
no można było uniknąć, poprzez modernizację cąłego PKP, który każdy czlowiek w tym kraju wie że coś jest nei tak, wręcz absurdalnie nie tak...
Gratulacje / 85.237.228.* / 2012-03-06 19:07
Gratulacje dla Tuska za mądry wybòr !
Jak wiadomo to jedene z trudniejszych do dostania się kierunkòw ;)
Byle tak dalej !
Życzliwi 90 / 82.160.253.* / 2012-03-04 22:28
tak dużo nas ginie na: drogach, w pociągach ostatnimi laty .
Wyrazy wsparcia dla tych co przeżyli, poszkodowanych i ich rodzin i łączymy się w bólu z rodzinami - tych co zginęli.
kaczorek ma motorek / 2012-03-04 21:24 / Tysiącznik na forum
To warto przeczytać bo w prasie tego nie znajdziecie jest to dokument
Pismo w sprawie zagrożeń związanych z bezpieczeństwem na kolei
Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych w Polsce Biuro Rady Krajowej do Sławomira Nowaka Ministra Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej
http://niepoprawni.pl/blog/5499/pismo-w-sprawie-zagrozen-zwiazanych-z-bezpieczenstwem-na-kolei
MłodyWarszawiak / 77.253.106.* / 2012-03-04 22:01
Z jednej strony jest to tragedia dla poszczególnych osób i rodzin, a z drugiej, to ten wypadek pokazuje jak słabe i rozmontowane jest Nasze Państwo. Blisko dwa lata temu w Smoleńsku nie zagwarantowano bezpieczeństwa delegacji Państwowej, a teraz taka tragedia...

Jak by nie patrzeć pod rządami PO sypie się każda "dziedzina" życia. Drogi pękają, szkoły są zamykane, rosną podatki, leki drożeją, likwidowane są połączenia kolejowe...
squun / 78.133.227.* / 2012-03-04 19:37
a czy pozycja pociągów nie jest monitorowana na komputerze na jakiejś mapie torów???

Przecież komputer od razu powinien widzieć pozycję obu pociągów na jednym torze,
zakup nawet kilku tysięcy gpsów do lokomotyw nie powinien być taki kosztowny!
Bożydar / 83.31.6.* / 2012-03-05 06:48

zakup nawet kilku tysięcy gpsów do lokomotyw nie powinien być taki kosztowny!

Wypadku nie da się uniknąć dopóki nie będą wydzielone dwa odrębne tory bez technicznej możliwości łączenia poza stacją końcową rozjazdową nawrotną. GPS nie są na tyle precyzyjne aby ocenić czy pociąg jedzie do tyłu czy do przodu i czy na lewym czy prawym torze.
W szczególności porażające są opinie ekspertów z tytułami. Tzw. automatyczne hamowanie po przejechaniu czerwonego światła ewentualnie może zadziałać tylko dla jednego pociągu jadącego na torze prawidłowym. Jadący pociąg na tym samym torze w kierunku przeciwnym nie będzie reagował na ten sam semafor. Po drugie wjazd z przeciwnej strony nie ustawia semafora na czerwono (a nawet przeciwnie może go ustawić na zielono, gdyż czujnik semafora nie reaguje na kierunek ruchu pojazdu) . Istniejące semafory na tym samym kierunku jak w metrze mają za zadanie zapobieganiu najechania od tyłu przez następny pociąg i są wyłączane po opuszczeniu strefy przez pociąg poprzedni. Cały system kolejkowania do tego samego toru tez wymaga przemyślenia w przypadku połączenia doń kilku torów z dowolnego kierunku.
Mechaniczne zwrotnice sterowane zdalnie do tego samego toru połączone ze wskaźnikami położenia i możliwością działania ręcznego były wg mnie przyczyną katastrofy lub dywersji.
kri / 83.31.6.* / 2012-03-05 07:16

Wypadku nie da się uniknąć dopóki nie będą wydzielone dwa odrębne tory bez technicznej możliwości łączenia poza stacją końcową rozjazdową nawrotną

Jest to warunek niewystarczajacy. Analogia do sieci przemysłowych w czasie rzeczywistym wymaga ponadto zasady działania typu token bus lub profibus. Nie moze to być sieć ethernet ze względu na kolizję. Pociąg wjeżdzający na tor musi posiadać token i poruszcaś cie z okreslona predkością uniemożliwiającą kolizję.
wawrzek_MM / 83.26.63.* / 2012-03-04 22:38
A do kiedy GPS-y sa takie dokładne ? bzdura , a nie rozwiazanie z tymi GPS-ami.
Jacek_w-w / 90.156.42.* / 2012-03-04 20:57
Nie jestem ekspertem, ale wydaje mi się, że GPS nie jest taki dokładny, aby wiedzieć czy coś jedzie dokładnie po tym samym torze czy się nie. Z tego co piszą na wiki i co można zaobserwować każdy kierowca z GPS dokładność waha się do 3 m. Nie widziałem jeszcze, aby tory były aż w takiej odległości od siebie.
Zgodzę się jednak, że powinien być jakiś porządny system komputerowy kontrolujący cały ruch PKP. Bo jak na razie to coś nie widzę postępu technicznego.

Szkoda, że tak się stało. Współczuje rodzinom.
PS. Do tej pory myślałem, że transport pociągiem jest bezpieczniejszy od autokarowego.
heh / 77.114.110.* / 2012-03-04 20:04
"zakup nawet kilku tysięcy gpsów do lokomotyw nie powinien być taki kosztowny" - Niestety - na kolei będzie bardzo kosztowny - 50% zysku dla konraktora, 20% dla kierownika, 30% dla dyrektora, 50% dla prezesa - wiesz ile taki gps wyjdzie? Majątek...
heh / 77.114.110.* / 2012-03-04 20:05
+ miliony na szkolenia coroczne z obsługi dla wszystkich pracowników PKP
(@) / 89.79.218.* / 2012-03-04 20:13
Jak Sawicka to załatwi, to zwyczajowo + 25 % PLN od konkraktu netto.
lamon / 213.17.254.* / 2012-03-04 19:33
najważniejsze jest to że koleje powinny być całością a nie poszczególnymi spółkami.
Czyli jedna firma Polskie koleje państwowe i jedynie poszczególne sekcje a ni spółki od tego i od tamtego bo gdyby nie to na polskich kolejach nie było by chaosu.
fragi / 94.141.128.* / 2012-03-04 19:27
Co za głupia gadka. Wynika z tego że kiepski stan innych linii kolejowych był przyczyną wypadku na wyremontowanej, nowej trasie. To co w końcu remontować mimo że remonty powodują bałagan czy nie remontować i narzekać na kiepski stan ?
abl / 195.69.81.* / 2012-03-04 23:05
Polska w bałaganie, a nie w budowie. Widać efekty.
skromniak / 87.205.30.* / 2012-03-04 19:02
Zacznijmy od tego, że w PKP jest problem z łącznością! Bywa tak, że ani radiotefon, ani komórka nie ma zasięgu!

Tory są w fatalnym stanie, a system na którym pracują dyżurni ruchu jest przestarzały.

Dyżurnych jest za mało, a odpowiedzialnośc olbrzymia.

Brak odpowiedniego wyszkolenia też robi swoje.

Jakie systemy bezpieczeństwa?

To fikcja !
bsf / 77.255.254.* / 2012-03-04 19:22
..państwo POLSKIE rozmontowane tak jej gospodarka i finanse Polski a wszystko to zaledwie w 4 lata i 100 dni.
wszystko szajs / 79.185.111.* / 2012-03-04 19:08
No nie jeden kibic sie zastanowi czy wsjasc do pociagu jadac na Euro 2012.
JanuszPOlikot / 2012-03-04 18:28 / Tysiącznik na forum
Pewnie że można było zapobiec.....Odsunąć PO prostu ...


Sławomir Ryszard Nowakpolski polityk, z wykształcenia politolog od 18 listopada 2011 minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej....
W 2000 ukończył studia w zakresie politologii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego oraz zarządzanie na Wydziale Administracyjnym .......
Jako student założył w 1994 własną firmę reklamową, a w latach 1999–2002 był prezesem agencji reklamowej "Signum Promotion". W 2002 objął funkcję wiceprezesa Radia Gdańsk.

Acha jeszcze urodził się w Gdańsku.....Czyli tzw.desant z POmorza.....

Tak to jest.....różne "POlytology"...fryzjery i inne "fahufce"......PO marketingach i reklamach w mediach.......

Nie wiem jak wy drodzy forumowicze ale ja uważam że czas POdziękować tym piłkarzom.....
zagłębiak / 89.73.102.* / 2012-03-04 17:31
No to kolej czeka teraz wydatek na odszkodowania dla ludzi biorących udział w wypadku.

Najnowsze wpisy