Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Oszczędziliśmy na drogach już 6,5 miliarda

Oszczędziliśmy na drogach już 6,5 miliarda

Money.pl / 2009-09-21 06:47
Komentarze do wiadomości: Oszczędziliśmy na drogach już 6,5 miliarda.
Wyświetlaj:
Ordowik . / 89.78.50.* / 2009-09-23 21:52
Ciekawe czy koszt budowy nowych dróg obniżył się już do poziomu ich budowy w Alpach Szwajcarskich , czy jeszcze jest ponad . Nawet jak firmy zjadą ze swoimi cenami w dół , to odbiją sobie to wszystko przy remontach tej plasteliny , co robi za nawierzchnię . Możemy więc być spokojni o wzrost PKB . Drogowcy go podwyższą .
JBA / 159.41.1.* / 2009-09-22 12:59
Jako przedsiebiorca postawilbym w takiej sytuacji na egzekucje wysokiej jakosci od wykonawcow, bo wiem ze z tych oszczednosci nie uda sie wybudowac wiecej kilometrow. Ciekawe kiedy organizujacy przetargi wpadna na ten pomysl....
Oszczędny / 89.74.170.* / 2009-09-21 22:40
bo prawie nic nie wybudowaliśmy, więc i prawie nic nie wydamy. A oszczędzimy jeszcze więcej!
emigrant z USA / 173.68.44.* / 2009-09-21 23:21
To mi przypomina wypowiedz mojego bylego pana dyrektora w komunie.Pracujac przynosimy firmie straty.Wiec logicznym jest ,ze jesli nie pracujemy to przynosimy zysk.Przestanmy pracowac a POLSKA bedzie SILNA i BOGATA.
zet121 / 213.158.199.* / 2009-09-21 21:50
Cha, cha, przy tych cenach za km można by "obciąć" 80% i nadal jeszcze firma miałaby zysk, ale wtedy niestety nie byłoby już na łapówki dla urzędników.
blond-milionerka / 86.177.134.* / 2009-09-21 20:56
najlepiej nie budowac wcale albo przeznaczyc na swiatynie,ktorych ciagle jest za malo
marek 19.53 / 83.24.11.* / 2009-09-21 17:44
Jak na razie są to oszczędności wirtualne.

O oszczędności można będzie mówić po zakończeniu i rozliczeniu inwestycji.
henieck / 77.255.184.* / 2009-09-21 17:33
jak deweloperzy sprzeadzą stare zapasy to nowe budynki tez mają szansę być trochę tańsze na podobnej zasadzie.
bodek_ / 80.68.236.* / 2009-09-21 15:58
Największa oszczędność procentowa (S8: Oleśnica-Syców) to oferta Skanska. Firma ani mała, ani wchodząca na rynek UE. Raczej więc bez obaw!

A co do jakości i materiałów... czy gdyby cena była 2x wyższa, to droga byłaby zbudowana lepiej?? Wątpię.

Pozdrawiam
ktosss / 77.252.32.* / 2009-09-21 15:35
Chyba nie jechał nigdy A2 albo A4 bo by wiedział że tam się jeździ jednym pasem, bo reszta jest zawsze w remoncie ;)
MXXX / 83.243.35.* / 2009-09-21 17:23
Wzrost konkurencji z 20 do 200 firm uniemożliwia zmowę cenową ----------- jak w tytule - pt cała filozofia. Największa 20stka kolosalnie się dorobiła na niekonkurowaniu w największych przeytargach i na szczęście się to ukróciło... Nic tak nie pozwala na kontrolowanie cena jak zdrowa konkurencja. Co do jakości - tę określają normy. Jeśli droga jest zgodna z normami to będzie OK - tu także nie ma większej filozofii. Inwestor powinien wprowadzić w przetargach wymóg krótkiego czasu realizacji inwestycji. Bez problemu jest to do zrobienia przy dostępnych technologiach a przy zdrowej konkurencji ceny też będą OK.
sceptyk / 2009-09-21 17:32 / Tysiącznik na forum
Najbardziej dorobili się ci, którzy mieli przez wiele lat koncesje, i NIE budowali autostrad.
rozwado / 2009-09-21 14:55 / Tysiącznik na forum
Umowa powinna okreslac materialy i technologie, a nie tylko ilosc km. Warunki odstapienia od umowy lub jej renegocjacji powinne byc z gory ustalone, a za nieuzasadnione lub nie przewidziane w umowie opoznienia kontraktorzy powinni placic surowe kary. I jesli Chinczycy sa lepsi i tansi to niech oni buduja. Po co nam wspierac rodzimych Kluczykow.
asdfgw / 83.16.124.* / 2009-09-24 10:00
Po to zeby wzmacniac polskie PKB, utrzymac zatrudnienie, a nawet je zwiekszyc, zmniejszajac tym samym wydatki transferowe z budzetu, a utrzymujac wplywy na tym samym poziomie.
Poza tym chinczycy co najwyzej sa tansi
bebus / 89.171.45.* / 2009-09-21 14:49
Witam,

Jeśli ktoś daje budować drogę komuś z odległego kraju albo innej cywilizacji to sam się pcha w kłopoty. Wyegzekwowanie czegokolwiek graniczy wtedy z cudem a i na "wydmuszkę" można się załapać.

Puknijcie się łbem o ścianę. Gdzie wy macie rozum. Ekonomii nie studiowaliście to widać.

A może jakiś doradca Money się wypowie !!!
sceptyk / 2009-09-21 16:06 / Tysiącznik na forum

A może jakiś doradca Money się wypowie


Nie kuś licha, bo będziemy czytać Gałązkę albo Winieckiego 2 albo i 3 razy w tygodniu.
józio / 89.72.48.* / 2009-09-21 15:09
a Twoje studia, chyba się odbywały pod nadzorem Leppera...
sceptyk / 2009-09-21 12:40 / Tysiącznik na forum
Nie cieszyłbym się jeszcze, ponieważ ŻADNA z tych firm nie wystawiła jeszcze faktury za budowę.
Jak zobaczymy ROZLICZENIE końcowe, to będziemy wiedzieć, ile do tego interesu dołożyliśmy.

W Grecji przy okazji budowy obiektów olimpijskich (w tym autostrad) rozliczenie końcowe spowodowały WZROST planowanych wydatków średnio o 120%.

A w Polsce przecież socjalizm i złodziejstwo nie gorsze niż w Grecji.
Adam222 / 77.88.138.* / 2009-09-25 23:06
W Polsce mamy duże złodziejstwo, to prawda, ale jest to złodziejstwo kapitalistyczne a nie socjalistyczne. Socjalizm skończył się 20 lat temu. Od tamtej pory za złodziejstwo odpowiada "zgniły kapitalizm". Mamy obecnie złodziejski rząd, bandyckie prawo, a to jest przecież "dorobek" polskiego kapitalizmu.
arch / 2009-09-21 12:59 / Tysiącznik na forum
-W Polsce w 2010 r. dług publiczny osiągnie poziom 56,3 proc. PKB.

www.pb.pl/a/2009/09/21/Fitch_dlug_publiczny_Polski_przekroczy_55_proc__PKB2
MME / 212.160.100.* / 2009-09-21 11:12
I z czego tu sie cieszyć ? Znowu wykonawcy wstawią najtańsze badziewie, które bez przerwy trzeba będzie remontowac. System przetargowy w którym jedynym kryterium jest najnizsza cena to idiotyzm.
raf73 / 89.171.138.* / 2009-09-21 10:44

Zgodnie z prawem decydującym kryterium o wyborze wykonawcy musi być cena. Dodatkowo można brać pod uwagę długość okresu gwarancji na wykonane usługi.


No to tu mamy odpowiedź dlaczego drogi są takie, jakie są, skoro najważniejsze jest, żeby było tanio, a okres gwarancji można wziąć ewentualnie pod uwagę, jak się komuś chce.

Jakością drogi powinien być zainteresowany właściciel, tylko jak tu przekonać ministra czy innego urzędnika, żeby dbał o drogę, skoro on z góry wie, że jego kadencja trwa 4 lata, a następne wybory wygra aktualna opozycja. Może powinny powstać prywatne drogi?
syf / 83.18.138.* / 2009-09-21 10:41
ehe - a widzę jak jeden łoś ciągle chodzi z kosiarką na żyłkę i ciągle wycina jakąś trawkę koło pnia drzew,które bezsensu rosną koło drogi i stwarzają zagrożenie.Ot i cała naprawa rodem z gdaki
do początku nowsze
1 2

Najnowsze wpisy