Forum Polityka, aktualnościGospodarka

PKP obiecuje TGV na polskich torach. Za dwa lata

PKP obiecuje TGV na polskich torach. Za dwa lata

Wyświetlaj:
PiotrEkonomista / 88.156.230.* / 2009-09-01 10:16
Przystosowanie do 250 km/h jest realne. Centralna Magistrala Kolejowa jest przystosowana układem torów do takiej prędkości. Czego brakuje?
1) Systemu sterowania ruchem - obecnie będzie wdrażany, co pozwoli zwiększyć prędkość na niektórych odcinkach do 200 km/h
2) Wiaduktów - braki chyba nie są duże, więc powinno to dać się zrobić, powyżej 160 km/h nie może być skrzyżowań kolizyjnych
3) Tory tak jak autostrady muszą być odgrodzone
4) Modernizacja sieci trakcyjnej bądź poprzez zwiększenie gęstości podstacji zasilających lub tez poprzez zmianę z 3 KV na 25 KV. Teoretycznie 3 KV wystarcza do 250 km/h, ale wymaga dobudowania wielu podstacji. Poza tym powyżej 200 km/h na pewno do wymiany jest sama sieć trakcyjna.
Jednym słowem - jest to jedyna realna inwestycja, która może dać nam w Polsce high speed tj. linię na 250 km/h, dzięki temu, że w komunie trochę pomyśleli i od razu dostosowali układ torowy (łagodne łuki) do tej prędkości. Tym samym dalsze dostosowywanie tej linii do prędkości 200, a następnie 250 km/h nie wymaga tak dużych nakładów jak przy innych liniach. Nie wymaga również dlatego, że tam już wiele wiaduktów jest zbudowanych, brakuje podobni kilkunastu. A to wiadukty znacząco podnoszą koszt dostosowania linii do wyższych prędkości.
Pozostałe linie w kraju ciężko dostosować do 200 km/h, bo wiaduktów prawie nie ma, jest sporo łuków (linia na Gdańsk będzie miała prędkość 200 km/h tylko na ok 40% długości). Dużo łuków wymaga korekty trasy, a to też kosztuje, bo trzeba wykupić grunty itd itd. Poza tym pozostałe linie w kraju wymagają wymiany praktycznie wszystkiego, bo są dostosowane w większości do 120 km/h. Do wymiany idzie więc całe torowisko, słupy, podkład, zasilanie itd.
A TGV....hmm... 300 km/h to już inna bajka, może kiedyś :)
w pijanym widzie / 83.20.30.* / 2009-08-28 08:41
Przykład idzie z góry. PKP obiecuje jak premier.Igrzyska dla ciemnego luda.
optymistycznie__ / 83.24.142.* / 2009-08-28 08:13
dlaczego w tej całej modernizacji jedna śrubka kosztuje 10 000 PLN ?
inszynierrr / 83.18.198.* / 2009-08-28 07:38
tylko niech tym razem nie kupią wagonów dwupiętrowych !!!!!!!!
socjalizm rządzi wszędzie / 88.199.162.* / 2009-08-28 08:01
to nie oni kupują wagony tylko spółki przewoźnicy jak PKP Intercity więc cały akrtkuł mija się z prawdą deko bo PLK może dostosować część linii do dużych prędkości ale wcale to nie znaczy że pojedziemy TGV bo Intercity może takich składów zwyczajnie nie kupić o zadłużonej PRce nawet nie wspomnę

Najnowsze wpisy