Forum Forum dla firmKsięgowość

Przebranżowienie na księgową

Przebranżowienie na księgową

Anka2790 / 37.249.17.* / 2016-12-28 09:54
Dzień dobry
Wybierając zawód w wieku 19 lat wahałam się bardzo między FiR-em a grafiką. Od zawsze lubiłam matematykę, byłam cierpliwa, dokładna, skrupulatna ale też interesowała mnie grafika, komputery, sztuka. Ostatecznie wybór padł na grafikę na ASP. W tym momencie jestem absolwentką studiów licencjackich w trakcie pierwszego roku magisterki na grafice. Po tych paru miesiącach spędzonych na uczelni utwierdziłam się w przekonaniu, że niczego więcej nie wycisnę już z tych studiów i nie ma sensu kontynuować. Pracuję jako grafik i jest to praca niezwykle ciężka, męczy mnie nieustający stres i przede wszystkim przymus kreatywnego myślenia pod CIĄGŁĄ presją czasu. Marzę o tym by idąc do pracy każdego dnia wiedzieć co mnie czeka, łaknę tzw. rutyny, choć zdaję sobie sprawę z tego, że w pracy księgowej konieczne jest ciągłe dokształcanie - nie mam z tym problemu, lubię się rozwijać. Ostatecznie podjęłam decyzję o przebranżowieniu się albo raczej "poszerzeniu horyzontów" (jako że nie wykluczam, że będę chciała kiedyś wrócić do zawodu grafika, w tym momencie - zmęczenie materiału).
I teraz prośba o pomoc doświadczone osoby:
Zastanawiam się nad paroma rozwiązaniami. Na pewno w grę wchodzą jedynie studia zaoczne, weekendowe - muszę pracować.
Nie chciałabym również zamykać sobie drogi do wyższych poziomów "wtajemniczenia" i kwalifikacji - stąd pomysł na studia mimo, że wiem że zawód księgowej można wykonywać nawet po szkole średniej - ale z tego co zrozumiałam są pewne ograniczenia i jednak większą szansę na awans, lepsze zarobki w PL czy za granicą mają absolwenci szkół wyższych ze skończonymi kursami.