Donald Dolomit
/ 192.162.102.* / 2012-01-31 20:17
USA: Wielki Brat w akcji: ukryte kamery i mikrofony znalezione w
konwerterach telewizyjnych
Krążący po Internecie i dostępny na portalu YouTube film ukazuje
odkrycie dokonane przez użytkowników telewizyjnych konwertorów:
we wprowadzanych obowiązkowo przez rząd amerykański cyfrowych
konwertorach, umieszczone zostały potajemnie mikrofony i małe
kamery szpiegowskie.
Na pierwszy rzut oka takie doniesienie wydaje się niewiarygodne,
jednak tak wielkie i poważane firmy jak Google i Comcast
przyznały, że mają już infrastrukturę i że są gotowe do
korzystania z kamer i mikrofonów umieszczonych w popularnych
urządzeniach domowych.
Na filmie pokazano produkt firmy Magnavox, model TB110MW9. Jest
to cyfrowy konwerter telewizyjny, obowiązkowe urządzenie, bez
którego nie będzie można oglądać programów telewizyjnych.
Decyzją Kongresu Stanów Zjednoczonych, z dniem 17 lutego 2009
roku wszystkie stacje telewizyjne nadające w dotychczasowym
systemie analogowym zmuszone zostały do emisji programów w
systemie cyfrowym, do odbioru którego niezbędne są konwertery.
Idea powszchnego szpiegowania ludzi w ich mieszkaniach –
bez ich wiedzy i zgody – nie jest nowa, lecz przy pomocy
najnowszych technologii staje się ona tania i możliwa. Już teraz
Narodowa Agencja Bezpieczeństwa NSA przyznaje, że jest w stanie,
a w praktyce śledzi wszystkie rozmowy telefonii naziemnej,
komórkowej, faksy i emaile. Jak powiedział b. analityk NSA,
Russell Tice: “Narodowa Agencja Bezpieczeństwa ma dostęp
do wszystkich połączeń komunikacyjnycych każdego mieszkańca
Ameryki – faksów, rozmów telefonicznych i ich komunikacji
komputerowych. Nie ma znacznia czy jesteś w Kansas, gdzieś w
środku kraju i nigdy nie przeprowadziłeś międzynarodowej rozmowy
– oni kontrolują wszystkie połączenia
telekomunikacyjne.”
Już w początku lat 90. cyfrowe konwertery telewizji kablowej
produkowane przez firmę Scientific Atlanta posiadały wbudowane
– nieujawnione i ukryte – mikrofony, które co prawda
oficjalnie nie były wykorzystywane, lecz były gotowe do
wykorzystania przy planowanej zindywidualizowanej reklamie.
W 2006 roku firma Google przyznała, że jest gotowa do użycia
wbudowanych w różne urządzenia mikrofonów, które na podstawie
odbieranych dźwięków w pomieszczeniu, są w stanie stworzyć
dokładny opis odbiorcy i dopasować do niego zestaw reklam.
W marcu zeszłego roku Comcast przyznał, że “eksperymentuje
z różnymi technologiami z wykorzystaniem kamer wbudowanych w
urządzenia, celem stwierdzenia kto jest w twoim pokoju.”
Wydaje się, że nie tylko względy czysto techniczne – jak
się twierdzi oficjalnie – stały za przymusową wymianą
telewizorów lub zakupem cyfrowych konwerterów, lecz także zmianę
tę wspierało silne lobby przemysłu rozrywkowego i reklamowego
oraz nigdy nienasycona chęć niektórych grup do szpiegowania
obywateli i prowadzenia zaawansowanej socjotechniki.
Opracowanie: Bibula Information Service (B.I.S.) na podstawie:
PrisonPlanet
http://www.bibula.com/?p=6844