Forum Polityka, aktualnościKraj

Tam gdzie kończy się marketing, zaczyna się branding

Tam gdzie kończy się marketing, zaczyna się branding

Adam Białobrzeski / 89.71.73.* / 2014-03-13 20:44
Zgodzę się z tym, że branding wymaga trochę innego podejścia niż codzienne działania marketingowe.
Branding to tworzenie wizerunku, który wynika z obranej strategii marketingowej, branding jest więc ściśle związany ze strategią marketingową.

Natomiast myślę, że nie warto rozdzielać brandingu od marketingu. Moim zdaniem branding jest częścią marketingu, bardzo ważną częścią, która powinna wyznaczać również kierunek działań marketingowych. Przed wprowadzeniem nowych działań marketingowych powinno się zadać pytanie, czy to działanie jest zgodne z wizerunkiem, jaki chcę osiągnąć.

Jeśli się rozdzieli branding od marketingu, to istnieje niebezpieczeństwo, że nasze działania marketingowe nie będą spójne z wizerunkiem, do którego dążymy i w rezultacie nigdy tego wizerunku nie osiągniemy.

Poza tym, po co w ogóle nam branding?
Przecież po to, żeby sprzedawać, a więc marketing w czystej postaci.

Pozdrawiam

Najnowsze wpisy