Nie wiem czy odpowiedni dział, ale liczę na wyrozumiałość. Na dzień dobry chciałbym zaznaczyć, że jeśli chodzi o prowadzenie działalności i wszelkie związane z tym sprawy organizacyjne - jestem kompletnym debilem i wszystko to, to dla mnie czarna magia. Już żałuję, że dałem się na to namówić, bo zwyczajnie mnie to przerasta, ale do rzeczy. Zacząłem pracę w oparciu o umowę B2B i czas wystawić fakturę. Umówiłem się z pracodawcą na kwotę 7000zł na rękę. Wpisując taką kwotę netto do programu fakturowego wychodzi 8610 brutto, czyli doliczony zostaje tutaj tylko
VAT. Ale przecież poza tym, muszę jeszcze opłacić ZUS i podatek dochodowy. Pytanie więc jest takie - czy powinienem wystawić fakturę na taką kwotę, żeby po odjęciu wszystkich tych opłat zostawało mi te 7000zł, na które jesteśmy umówieni? Czy kolokwialnie mówiąc, przez własną głupotę i niewiedzę „sfrajerzyłem” się i nie zarobie kwoty na którą de-facto jestem umówiony, a po ponad 1500zł mniej?