Forum Forum dla firmKadry

Zmiana właściciela firmy a umowy z pracownikami

Zmiana właściciela firmy a umowy z pracownikami

Pietruszka757. / 79.186.23.* / 2012-07-09 10:15
Dzień dobry,

poproszę o wyjaśnienie następującej kwestii.

Właściciel firmy, w której pracuję, zamyka dziś firmę.Firma będzie dalej prowadzona przez jego kolegę, który zarejestrował swoją nowa firmę -nazwa jest podobna, ale nazwisko właściciela inne, NIP inny itp.

Jakie rodzi to obowiązki w stosunku do pracowników? Czy musimy ich powiadamiać, jeśli tak, w jakim czasie, czy przysługują im jakieś prawa z tego tytułu? Czy pisać aneks do umowy o zmianie nazwy pracodawcy? Jestem kompletnie zielona w temacie, a samo zamkniecie jest dla mnie zaskoczeniem. Nie chciałabym, żeby pracownicy w jakiś sposób ucierpieli , byli niedoinformowani itp. Wszyscy maja umowę o prace na czas nieokreślony.
Wyświetlaj:
Pietruszka757. / 83.8.110.* / 2012-07-09 13:36
Dziękuje bardzo:)
wiwan / 2012-07-09 11:40
Jest to "przejście" zakładu pracy w rozumieniu art.23'1 Kodeksu Pracy. Nowy właściciel przejmuje wszystkie prawa i obowiązki wobec pracowników.
Powinni byli oni być powiadomieni min. 30 dni przed zmianą. Nowy pracodawca daje im nie gorsze warunki zatrudnienia.

Jeśli chce je zmienić- musi być to porozumienie (aneks) albo wypowiedzenie zmieniające.

Sama zmiana pracodawcy nie wymaga natychmiastowych aneksów czy nowych umów.
Tu więcej:

http://prawo.money.pl/aktualnosci/wiadomosci/artykul/przejecie;firmy;przez;nowego;pracodawce;jakie;prawa;maja;zatrudnieni,84,0,1042516.html

http://msp.money.pl/wiadomosci/kadry/artykul/przejecie;zakladu;przez;innego;pracodawce,195,0,137411.html

Najnowsze wpisy