Notowania

media
08.11.2019 11:48

Agora notuje straty. Spadek sprzedaży tylko w prasie

Mimo zysków ze spółki Eurozet, Agora jest pod kreską. W statystykach słabo wypada segment prasy, który jako jedyny przyniósł niższą sprzedaż niż rok wcześniej. Wyraźnie rosną wyniki kin i gastronomii.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP)
Bartosz Hojka stoi na czele zarządu Agory. (Fot: PAP/Radek Pietruszka)

Grupa Agora odkryła karty. Zaprezentowała wyniki finansowe za trzeci kwartał. Niestety bilans wychodzi na minus. Strata netto wyniosła 3,1 mln zł. Powiększyła się o około 300 tys. zł w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.

Wprawdzie wzrosła sprzedaż Agory z 258,8 do 293,3 mln zł, ale nie wystarczyło to by pokryć wszystkie koszty działalności. Choć po uwzględnieniu podatków, odsetek od kredytów itp. wynik jest ujemny, zysk EBITDA okazał się nawet lepszy od prognoz analityków. Przebił prognozy o 25 proc., co znalazło odzwierciedlenie w notowaniach giełdowych.

Akcje Agory od rana są na plusie i to solidnym. Przed godziną 12:00 były wyceniane blisko 3,5 proc. wyżej niż w czwartek. W ten sposób inwestorzy kontynuują dobrą passę. Notowania spółki idą w górę praktycznie od początku października.

Jak walczyć z hejtem w internecie?

Zadowolony z wyników jest prezes Agory. Bartosz Hojka podkreśla, że wszystkie nasze największe biznesy wypracowały wyższe przychody i lepsze wyniki operacyjne. Dodaje, że miniony kwartał to również czas inwestycji w spółkę Online Technologies HR i intensywnych przygotowań do potencjalnie największej transakcji na rynku medialnym w historii grupy Agora, czyli zakupu wszystkich udziałów w Eurozet.

Agora, choć kojarzona jest głównie z "Gazetą Wyborczą", po raz kolejny notuje świetne wyniki z działalności kinowej. Do niej należy sieć Helios. Sprzedaż biletów do kin zwiększyła się do 63 mln zł. Od lipca do września klienci zakupili ponad 3,4 mln biletów - o ponad 20 proc. więcej niż przed rokiem (przebijając średnią u konkurencji). Kino to nie tylko bilety - o ponad 35 proc. wzrosły przychody ze sprzedaży barowej.

Pozytywny wpływ na dynamikę przychodów miały również wpływy z działalności gastronomicznej i produkcji filmów. Niższe przychody wykazał tylko segment prasa (o 10 proc.). Jako główną przyczynę Agora wskazuje niższe wpływy z działalności poligraficznej (przez zamknięcie dwóch z trzech drukarni) dla klientów zewnętrznych oraz niższe wpływy ze sprzedaży reklam.

"Warto także zwrócić uwagę, iż istotny wpływ na wynik netto grupy w okresie styczeń - wrzesień 2018 miał zysk z transakcji zbycia udziałów w spółce Stopklatka S.A. w wysokości 26,7 mln zł. Natomiast w 2019 roku Agora zaczęła konsolidować udział w zysku spółki Eurozet. W trzecim kwartale 2019 było to 0,5 mln zł, a od lutego do września 2019 r. 4,6 mln zł" - czytamy w komentarzu spółki.

Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej. Do tego jest wydawcą "Gazety Wyborczej" i czasopism oraz portali i serwisów internetowych.

Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: media, giełda, wiadomości, giełda na żywo, agora, wyniki
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
08-11-2019

wawaJedyny sposób na wzrost sprzedaży GW, to wycofanie papieru toaletowego z rynku.

08-11-2019

AltorLudzie zmądrzeli i przestali wyrzucać pieniądze na tego szmatławca.

08-11-2019

ku rozwadzeMam nadzieję że ŚWIADOMOŚĆ chrześcijan/katolików jest coraz większa i ZACZYNAJĄ oni zdawać sobie sprawę że wydawanie pieniędzy w kinach HELIOS itp … Czytaj całość

Rozwiń komentarze (24)