Dino co trzy dni otwiera nowy sklep. Ma już ich ponad tysiąc
W trzy dni ponad 30 nowych sklepów - takim wynikiem może się pochwalić sieć marketów Dino. W całej Polsce jest ich już ponad 1000, a do końca roku ma ich powstać jeszcze blisko 200.
Jak grzyby po deszczu rośnie liczba marketów Dino. Na koniec 2018 roku polska sieć, która rzuca rękawicę portugalskiemu właścicielowi Biedronki, liczyła 977 sklepów. Teraz ma ich już ponad tysiąc.
Z najnowszego komunikatu spółki wynika, że sieć w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku otworzyła ponad 30 nowych sklepów i na koniec marca było ich dokładnie 1009. W ciągu ostatnich 12 miesięcy przybyło więc około 200 marketów z logo Dino.
Czytaj więcej: Twórca sieci Dino nie dostał w 2018 roku ani grosza pensji
Co ciekawe, spółka nie zwalnia tempa. Otwiera więcej sklepów niż rok wcześniej. W pierwszym kwartale 2018 roku powstało 25 marketów, a teraz o osiem więcej. Wychodzi na to, że średnio co dwa dni i 17 godzin otwiera się nowy sklep.
Obejrzyj: Rekordowe wyniki PZU
- W 2019 roku będziemy kontynuować program inwestycyjny, a jego wartość szacujemy na około 850 mln zł. Planujemy otwarcie większej liczby sklepów niż w 2018 roku oraz kolejne inwestycje w centra dystrybucyjne i moce produkcyjne - zapowiadał w połowie marca prezes Szymon Piduch.
Celem na ten rok jest rozbudowa sieci do 1200 sklepów.
- Chcielibyśmy utrzymać szybkie tempo rozwoju naszej spółki w kolejnych latach. Otoczenie rynkowe, sprzyjające polskiemu rynkowi handlu artykułami spożywczymi, w połączeniu z naszym sprawdzonym formatem sklepów dają duże możliwości dalszej ekspansji - podkreślał prezes Dino.
Wraz ze wzrostem skali działania rośnie sprzedaż Dino i to w tempie około 30 proc. rocznie. W 2018 roku klienci wydali ponad 5,8 mld zł wobec 4,4 mld zł rok wcześniej. Przełożyło się to na 307,5 mln zł zysku netto. To o 94 mln zł większa kwota niż w 2017 roku.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl