Klienci Dino robią więcej zakupów i na wyższe kwoty. W tym roku ponad 200 nowych sklepów

Polacy w sklepach z logiem Dino wydali w ubiegłym roku prawie 6 mld zł. Przełożyło się to na ponad 300 mln zł zysku dla firmy. Blisko trzy razy tyle mają pochłonąć inwestycje. W efekcie na koniec roku sieć będzie liczyć około 1200 marketów.

Co roku rośnie liczba sklepów Dino. Głównie w zachodniej części kraju.
Źródło zdjęć: © Money.pl | Damian Słomski
Damian Słomski

Jak grzyby po deszczu rośnie liczba marketów Dino. Na koniec roku polska sieć, która rzuca rękawicę portugalskiemu właścicielowi Biedronki, liczyła już 977 sklepów. W 2018 roku na mapie Polski przybyły 202 markety.

Na tym władze Dino nie zamierzają poprzestać. W tym roku otwartych ma być jeszcze więcej sklepów. Na ten cel jest też więcej pieniędzy.

"W 2019 roku będziemy kontynuować program inwestycyjny, a jego wartość szacujemy na około 850 mln zł. Planujemy otwarcie większej liczby sklepów niż w 2018 roku oraz kolejne inwestycje w centra dystrybucyjne i moce produkcyjne" - wskazuje w liście do akcjonariuszy prezes Szymon Piduch.

Zakaz handlu dobija najmniejsze sklepy. Wygrywają giganci

Na inwestycje spółka planuje wydać o ponad 200 mln zł więcej niż w 2018 roku. Było to 634 mln zł. Prezes wskazuje, że dzięki temu powstało 3,4 tys. nowych miejsc pracy. Na koniec roku zatrudnionych w Dino było 16,5 tys. osób.

Obraz
© Dino Polska | Dino Polska

- Chcielibyśmy utrzymać szybkie tempo rozwoju naszej spółki w kolejnych latach. Otoczenie rynkowe, sprzyjające polskiemu rynkowi handlu artykułami spożywczymi, w połączeniu z naszym sprawdzonym formatem sklepów dają duże możliwości dalszej ekspansji - podkreśla prezes Dino.

Dodaje, że wraz ze wzrostem skali działania chce pracować nad utrzymaniem wysokiego poziomu sprzedaży. A ta trzeci rok z rzędu rośnie w tempie ponad 30 proc. W 2018 roku łączne przychody przekroczyły 5,8 mld zł wobec 4,4 mld zł rok wcześniej. Przełożyło się to na 307,5 mln zł zysku netto. To o 94 mln zł większa kwota niż w 2017 roku.

Dino zarabia coraz więcej, bo otwiera nowe sklepy, ale i w ramach już istniejących sprzedaż rośnie rok do roku w dwucyfrowym tempie. Jak dodaje prezes Piduch, klienci częściej robią zakupy, a do do tego wartość przeciętnego paragonu jest wyższa.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Bruskela reaguje na słowa Muska. "Zwyczajnie bzdurne"
Bruskela reaguje na słowa Muska. "Zwyczajnie bzdurne"
Polskie satelity w kosmosie. Premier pokazał zdjęcie
Polskie satelity w kosmosie. Premier pokazał zdjęcie
Firma z Wrocławia przejmuje francuskiego dystrybutora
Firma z Wrocławia przejmuje francuskiego dystrybutora
Były minister aktywów państwowych ma nową pracę
Były minister aktywów państwowych ma nową pracę
Nowa fabryka morskich wież wiatrowych w Polsce
Nowa fabryka morskich wież wiatrowych w Polsce
Kamera wycelowana w posesję sąsiadów. Ważna decyzja prezesa UODO
Kamera wycelowana w posesję sąsiadów. Ważna decyzja prezesa UODO
Walka o giganta. Konkurent Netflixa ogłosił próbę wrogiego przejęcia
Walka o giganta. Konkurent Netflixa ogłosił próbę wrogiego przejęcia
Nieoficjalnie: Prezes PGE odwołany. Oto następca
Nieoficjalnie: Prezes PGE odwołany. Oto następca
Media: Francja ukrywa szczegóły ws. rosyjskich aktywów o wartości 18 mld euro
Media: Francja ukrywa szczegóły ws. rosyjskich aktywów o wartości 18 mld euro
Wielka kara dla platformy Muska. UE daje mu 90 dni. Amerykanie oburzeni
Wielka kara dla platformy Muska. UE daje mu 90 dni. Amerykanie oburzeni
Media publiczne z nowymi zasadami finansowania. Jest projekt ustawy
Media publiczne z nowymi zasadami finansowania. Jest projekt ustawy
Netflix chce przejąć giganta. Konkurencja nie odpuści?
Netflix chce przejąć giganta. Konkurencja nie odpuści?