Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

FlixBus będzie na bieżąco analizował możliwość przywracania kolejnych połączeń

4
Podziel się:

FlixBus Polska, po uruchomieniu oferty "na start" od 28 maja, chce co kilka-kilkanaście dni weryfikować możliwości uruchamiania kolejnych linii, poinformował dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce i na Ukrainie Michał Leman. Jednocześnie przewoźnik nie chce zmieniać polityki cenowej w swoich ogólnych założeniach, ale nie wyklucza wzrostu cen, jeśli limity w sprzedaży miejsc zostaną utrzymane, wynika ze słów Lemana.

FlixBus będzie na bieżąco analizował możliwość przywracania kolejnych połączeń.
FlixBus będzie na bieżąco analizował możliwość przywracania kolejnych połączeń. (Wikipedia)

"Polityka cenowa nie zmienia się, ceny nadal będą dynamiczne [np. wcześniej - taniej], ale nie da się uciec od ekonomii - jeśli nadal będzie połowa miejsc sprzedawanych. Musimy uruchamiać połączenia z dobrym wynikiem dla nas i partnera" - powiedział Leman podczas wideokonferencji.

Zaznaczył, że kryterium uruchamiania linii po przerwie wywołanej pandemią jest przede wszystkim rentowność, a tę trudno osiągnąć przy limicie 50% miejsc.

"Wszyscy nasi dotychczasowi partnerzy działają, nikt nie upadł, nie zawiesił działalności. Ci, którzy mogli, aplikowali o środki z tarczy. Na dziś wszyscy są gotowi i chętni, ale musimy znaleźć takie linie, by dla wszystkich wystarczyło przychodów" - dodał Leman.

Podkreślił, że kluczowymi czynnikami wpływającymi na odbudowę oferty w Polsce będzie zniesienie limitu maks. 50% miejsc w sprzedaży, a w przypadku połączeń międzynarodowych - obustronne otwarcie granic i również zniesienie limitu.

FlixBus Polska wznowi operacje od 28 maja. Oferta "na start" obejmuje 33 miasta (14 w Polsce, 18 w Niemczech, 1 w Holandii) na 6 regularnych liniach:

- 057: Szczecin Główny - Berlin Tegel - Berlin ZOB,

- 1261/N1261: Warszawa - Radom - Kielce - Kraków - Zakopane,

- N1360: Medyka - Przemyśl - Rzeszów - Kraków - Katowice - Wrocław - Cottbus - Berlin - Hamburg - Brema,

- N20: Medyka - Przemyśl - Rzeszów - Kraków - Katowice - Wrocław - Drezno - Chemnitz - Giessen - Siegen - Bergisch Gladbach - Leverkusen - Dusseldorf - Duisburg - Amsterdam,

- N1320: Warszawa - Konin - Poznań - Berlin - Hanower - Dortmund - Bochum - Essen - Duisburg - Düsseldorf - Leverkusen - Kolonia Lotnisko - Bonn,

- 1322: Warszawa - Poznań - Świebodzin - Berlin SXF - Berlin Sudkreuz - Berlin ZOB - Hamburg.

Dodatkowo, 28 maja ruszą także wybrane kursy krajowe niemieckiego oddziału FlixBusa, dzięki czemu będą one uzupełnieniem oferty polskiej - z jedną przesiadką będzie można dostać się m.in. do Monachium, Frankfurtu n. Menem, Lipska czy Stuttgartu.

Polska i Niemcy to kolejne rynki FlixBusa, na których spółka wznawia działalność operacyjną. Wcześniej w tym miesiącu pierwsze kursy krajowe FlixBusa wystartowały w Czechach, Chorwacji i Portugalii, przypomniał Leman.

Wraz ze wznowieniem procesu powracania na europejskie drogi, FlixBus postanowił rozszerzyć standardy i wymogi bezpieczeństwa w celu zapewnienia maksymalnej ochrony pasażerów, kierowców i pracowników FlixBusa przed potencjalnym ryzykiem.

Główne elementy rozszerzonych standardów i wymogów bezpieczeństwa we FlixBusie to:

- Profesjonalna, kompleksowa dezynfekcja pojazdów po każdej podróży oraz dodatkowa dezynfekcja najczęściej dotykanych powierzchni realizowana przez personel FlixBusa na głównych dworcach.

- Zwiększona częstotliwość wymiany filtrów klimatyzacji, częstsza wentylacja wnętrza.

- Obowiązek noszenia maseczki lub zasłaniania ust i nosa przez pasażerów podczas odprawy oraz podróży FlixBusem.

- Cyfrowa kontrola biletów i bezdotykowa inspekcja dokumentów przy wejściu na pokład.

- Obowiązek dezynfekcji rąk przez pasażerów podczas wejścia do pojazdu. Wejście na pokład odbywa się wyłącznie środkowymi drzwiami, a środek dezynfekujący będzie udostępniony przez przewoźnika.

- Załadunek i pobranie bagażu z luku, a także wchodzenie na oraz opuszczanie pokładu pojazdu wyłącznie pod nadzorem personelu FlixBusa z uwzględnieniem 2-metrowych odstępów.

- Dostępna do rezerwacji odpowiednio zmniejszona liczba miejsc w pojazdach zgodnie z wymogami obowiązującymi w danym kraju.

- Wyłączenie z możliwości rezerwacji i zajmowania miejsc w pierwszym rzędzie bezpośrednio za kierowcą.

- Kierowcy i personel stacyjny FlixBusa wyposażeni w środki ochrony indywidualnej (m.in. maseczki, rękawiczki, środki do dezynfekcji).

- Tymczasowe zamknięcie toalet pokładowych (zapewnione dodatkowe postoje).

- Punkty stacjonarne FlixBus wyposażone w dodatkowe przesłony oddzielające pasażerów i pracowników, obowiązują limity osób mogących przebywać jednocześnie w punkcie, wymienił dyrektor ds. bezpieczeństwa we FlixMobility Konrad Bąbliński.

FlixMobility to operator połączeń, oferujący nowoczesne opcje wygodnych, przystępnych cenowo i przyjaznych środowisku podróży za pośrednictwem autobusów FlixBus, pociągów FlixTrain, usługi FlixCharter, a od grudnia 2019 roku - również usługi carpoolingu FlixCar. Dzięki unikalnemu modelowi biznesowemu i innowacyjnej technologii, startup szybko stworzył największą europejską siatkę długodystansowych połączeń autobusowych, uruchomił pierwszy zielony dalekobieżny pociąg w 2018 oraz w pełni elektryczne autobusy w Niemczech, we Francji i USA.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(4)
Maria
4 lata temu
Też jadę Busem tym samy kursem.Ukrainscy kierowcy i polscy nic nie robią sobie z zagrozenia.Połowa pasazerów bez masek kierowcy gdzieś to mają .Bus cały pełny,brak wymaganej odległości wg.wytycznych ministerstwa zdrowia.Olewaja zasady bezpieczenstwa.Jade do Wrocławia i wracam..i nadal w 2 strony to samo brak netu i przestrzegania zasad bezpieczenstwa pasazerów.
Miś
4 lata temu
JEST EPIDEMIA.Połowa pasazerów bez marek kierowcy gdzieś to mają .Bus cały pełny,brak wymaganej odległości wg.wytycznych ministerstwa zdrowia.Olewaja zasady bezpieczenstwa.Jade do Wrocławia i wracam..i nadal w 2 strony to samo brak netu i przestrzegania zasad bezpieczenstwa pasazerów.
Flixbus to zł...
4 lata temu
Ciekawe kiedy złodziej Leman odda pieniądze, za odwołane kursy. Szykuje się sporo procesów sądowych z tą pseudo niemiecką firmą.
Abaaba
4 lata temu
Flixbus I zdjecie ciezarowek Ok