Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
aktualizacja

Galerie otwarte, ale klientów ciągle mało. Sklepy Top Secret ze sprzedażą niższą o połowę

8
Podziel się

Na początku maja zostały w pełni otwarte galerie handlowe. Mimo tego po statystykach sprzedaży widać, że klienci mniej chętnie zaglądają do sklepów. Sieć odzieżowa Top Secret sprzedała w miesiąc towar za 9 mln zł. W tym samym okresie poprzedniego roku była dwa razy większa.

W maju ciągle sprzedaż w sklepach Top Secret była dużo niższa niż przed epidemią.
W maju ciągle sprzedaż w sklepach Top Secret była dużo niższa niż przed epidemią. (Top Secret)
bErbbNOZ

Majowe wyniki sprzedaży Top Secret niewiele zmieniają, jeśli chodzi o porównanie pierwszych pięciu miesięcy tego roku. Jest ciągle o około 50 proc. niższa niż w tym samym okresie 2019 roku.

Jak informuje Redan, do którego należy marka Top Secret, powierzchnia sklepów w skali roku zmalała, ale tylko o 7 proc. Tym samym trudno tym tłumaczyć całe wyniki. Głównym winowajcą spadku przychodów jest koronawirus.

bErbbNPb

"Pomimo przywrócenia handlu w galeriach handlowych i uruchomienia niemalże wszystkich sklepów poziomy sprzedaży są dużo niższe w porównaniu z ubiegłym rokiem. Wejścia do sklepów były o połowę niższe, co tylko częściowo zostało skompensowane ich wyższą efektywnością - wyższy wskaźnik paragonów do wejść" - czytamy w komunikacie spółki.

Zobacz także: Stocznie ledwo zipią. Zachodnie przelewy i odbiory zatrzymane

"Z drugiej strony nastąpił wzrost w zakresie realizowanej marży procentowej na sprzedaży, w rezultacie niższych cen zakupu bieżącej kolekcji oraz wypłycenia upustów udzielanych na towarach z poprzednich sezonów" - informuje Redan.

bErbbNPh

W czasie, gdy zamknięte były galerie, firma skoncentrowała się na sprzedaży online. Na 9 mln zł zainkasowanych w maju przychody z internetowego sklepu 1,3 mln zł. To także o prawie połowę mniej niż przed epidemią.

"W maju, podobnie jak w poprzednich miesiącach bieżącego roku, na spadku sprzedaży zaważyła przede wszystkim znacząco mniejsza oferta towarów z sezonu jesień/zima 2019. W roku ubiegłym, po sezonie jesień/zima 2018, zostały relatywnie duże zapasy niesprzedanych towarów, które były wyprzedawane w sklepie internetowym na głębokich upustach" - wskazuje właściciel Top Secret.

bErbbNPi

"Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, ale też Troll i DryWash (wszystkie należą do Redana0 na koniec maja 2020 wyniosła 30,1 tys. metrów kwadratowych. Jest o 20 proc. niższa niż w tym samym momencie 2019 roku.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie

bErbbNPC
giełda
wiadomości
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(8)
aga412
rok temu
a może by tak dostosować ceny do obecnego rynku?
😁
rok temu
W przerwie wirusowej ludzie zauważyli że mnóstwo rzeczy jest im niepotrzebnych.
pam
rok temu
Jak ludzie nie mają pieniędzy, to nie wydają na ciuchy, tylko na jedzenie.
bErbbNPD
nik
rok temu
salony z męska odzieżą spadek o 70% a oni o 50% z tą chińszczyzną i jeszcze narzekają!! a za grosze to szyją!!
wagant
rok temu
Wejścia do sklepów były o połowę niższe... i co się dziwicie że nie macie klientów skoro wyżsi nie mogę wejść